Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appen "Kontakter" i Mac, IPad & iPhone


ulbn
 Share

Rekommendera Poster

Allmängiltigt för både iPhone, iPad och MacBook mm:

När man registrerar en ny kontakt, med namn och telefonnummer så saknar jag ett möjligt fält under "Anteckningar"...(så vitt jag kan se finns inte möjligheten att skriva nåt fritt okategoriserat i "Anteckningar",  ...

 

Det jag saknar är fältet "Telefontid" med dagar och klockslag t ex "Månd- Torsd kl 09:30 t 10:30" för exempelvis en sjukvårdsavdelning...

 

Hur ska jag göra?

 

/B

Redigerad av ulbn
stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha missat något i din fråga, för så här hade jag gjort:

4345327_Skrmavbild2019-04-24kl_09_29_32.png.9ee4e22e059b18667dcf5c5eb4b26cb7.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Telly82

 

Den bild/ skärmdump som du visar, så får jag upp kontaktkortet på min MacLaptop, så det funkar och nu kan jag ändra. Klart!

Men den bilden /skärmdumpen får jag inte upp när jag tar fram kontakten i miniPhone för att ändra.

Men sedan jag ändrat kontaktkortet till önskat utseende, visas det rätt i iPhonen 6s som jag har.

Märkligt - men problemet är nu löst

Tack & hej

/B 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Du ska kunna skriva vad du vill under ”anteckning”.

se svar till Telly82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ulbn säger:

Men den bilden /skärmdumpen får jag inte upp när jag tar fram kontakten i miniPhone för att ändra.

Ska finnas Anteckningsfält om du skrollar längst ner när du redigerar en kontakt i iOS (tryckt på "Ändra"). Se exempel när man skapar ny kontakt:

IMG_C1644B9EB34E-1.jpeg

Redigerad av IngoX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anteckningar ska finnas längst ner även på varje kontakt även utan att man trycker på ”Ändra”. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...