Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag uppdatera min Macbook Pro (mitten av 2012)?


fridde2.0
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Jag är student och har inte tillräckligt med ekonomi för att lägga till en helt ny dator.

Jag sitter med en ganska trög macbook Pro 13 tum från mitten av 2012 som verkligen skulle behöva snabbas upp.

Tidigare har jag installerat 16 GB ram minne som underlättat processen att köra några fler program samtidigt. Jag kör även med en ramcleaner då och då och försöker att inte ha igång för många program. Skicket på mitt batteri är "byt ut snart" och jag tänker mig att detta kan vara en bov i den tröga datorn.

 

Vad ytterligare skulle jag kunna göra på min dator för att snabba upp den? Jag funderar på om man kan byta ut processor och dylikt i hårdvaran, men det kanske inte är det enklaste?

 

 

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 11.20.16.png

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 11.21.27.png

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 11.21.55.png

Skärmavbild 2019-04-22 kl. 11.22.23.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till en SSD! Du kommer att uppleva skillnaden i hastighet som radikal! En Samsung Evo 860 kostar en tusenlapp. Tänk på att SATA-kabeln är väldigt känslig på den modellen. Byt försiktigt. Guide. Givetvis gör du backup till en extern hårddisk först via Time Machine eller kloningsprogram.

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
11 minuter sedan, fridde2.0 säger:

Skicket på mitt batteri är "byt ut snart" och jag tänker mig att detta kan vara en bov i den tröga datorn.  

Absolut. Om du inte har ett fungerande batteri i datorn, utan bara kör på laddaren, så klockar den ner processorn till 1 GHz vill jag minnas. Men om det bara står "Byt ut snart" är det inte säkert att det är orsaken till segheten.

 

Det går inte att byta processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger: