Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trög/oresponsiv skärm på min iPad Pro 10,5"


radiuz
 Share

Rekommendera Poster

Köpte en iPad Pro 10,5" i december 2018 och den har funkat bra för det mesta men sista 2 månaderna så har skärmen blivit konstig. Den blir ibland helt oresponsiv och reagerar inte på touch rörelser alls. Detta är oftast på höger sida av skärmen men händer även i mitten på skärmen också. Har aldrig upplevt nåt liknande problem på mina tidigare paddor så blir lite orolig faktiskt.

 

Är det fler här som haft samma problem? En snabb googling visar att det finns en del användare som har liknande erfarenheter men ingen direkt lösning.

 

Köpte den hos Elgiganten så är ju fortfarande under garanti men ville kolla lite här först om det är ett vanligt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Reklamera, du har ju garanti.

 

Har du gjort en återställning som uppdaterat till senast iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har uppdaterat till senast iOS. Ska kontakta EG på tisdag och höra vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Återställning??!!

 

Kan i vissa fall lösa märkliga egenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, återställt har jag faktiskt inte gjort men ska prova detta också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag upptäckte att jag fick ett liknande symptom på min gamla iPad Air 2 skärm. Det är ju inte alls samma skärm men jag noterade att jag fick någon form av störning när jag hade laddaren ansluten. Det är inte så att du bara får det med laddaren ansluten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mr Walker säger:

Hej, jag upptäckte att jag fick ett liknande symptom på min gamla iPad Air 2 skärm. Det är ju inte alls samma skärm men jag noterade att jag fick någon form av störning när jag hade laddaren ansluten. Det är inte så att du bara får det med laddaren ansluten?

Nej, inte vad jag kan minnas. Men jag gjorde precis en återställning för en stund sen som Stereotypen rekommenderade och än så länge verkar allt fungera bra igen. Får testa mer de kommande dagarna men annars blir det väl ett garanti ärende.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer det med och utan laddare ansluten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2019-04-22 på 20:22, Hummel säger:

Händer det med och utan laddare ansluten?

 

Händer utan laddare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha återställt till fabriksinställningar så kan jag bara konstatera att problemet kvarstår. Funkade bra första dagen efter återställningen men sen började samma problem igen..

Har nu varit hos Elgiganten och lämnat in den där för undersökning. Dom anlitar som jag förstår det nån Apple verkstad som ska titta på den och skulle få svar inom kort.

 

Spelade också in en liten video som visar hur skärmen beter sig vid touchrörselser. Kan ses här:

https://drive.google.com/file/d/1lQd9kcUUzHYO6gKfwUDQzlnbgiJGB5vP/view?usp=sharing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg gärna upp videon på forumet så slipper du ansvara för fillagring resten av livet. Det blir dumt om tråden finns kvar men inte videon.

 

Har sett samma problem på en iPad men endast med laddare anslute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever du det i bara Safari och på en specifik sida eller gäller det på alla sidor. Upplever du det i alla appar också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Upplever du det i bara Safari och på en specifik sida eller gäller det på alla sidor. Upplever du det i alla appar också?

 

Det händer inte specifikt i nån app eller hemsida utan påverkar allt, hemskärm, webläsare och andra appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, radiuz säger:

 

Det händer inte specifikt i nån app eller hemsida utan påverkar allt, hemskärm, webläsare och andra appar.

 

Vad är det att fundera på. Reklamera den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått svar från Mcare som sköter garanti ärenden åt Elgiganten för Apple produkter och dom kunde också konstatera att det är nåt fel på pekskärmen. Ska nu få en utbytesenhet inom kort så det verka lösa sig smidigt.

Hoppas nu bara den nya enheten inte dras med samma problematik. Blev faktiskt lite orolig när jag googlade runt och hittade ganska många rapporter från andra med samma problematik.

 

Hur som helst, bra och snabb hantering av ärendet från Elgiganten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...