Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var köpa 2x32GB RAM iMac 2019


kenla
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Det går att uppgradera iMac 27” 2019 upp till 128GB RAM (4x32GB RAM). Jag tänker köpa en iMac 2019 och beställa med 8GB RAM för att senare uppgradera med 2x32GB RAM till. OWC gör såna kitt men jag hittar dem bara i USA. Någon som vet om de finns i Sverige eller i EU? Finns det någon annan tillverkare som säljer 2x32GB RAM i Sverige eller EU som kan fungera lika bra som OWC?

 

Länk till OWC

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, kenla säger:

Hej. Det går att uppgradera iMac 27” 2019 upp till 128GB RAM (4x32GB RAM). Jag tänker köpa en iMac 2019 och beställa med 8GB RAM för att senare uppgradera med 2x32GB RAM till. OWC gör såna kitt men jag hittar dem bara i USA. Någon som vet om de finns i Sverige eller i EU? Finns det någon annan tillverkare som säljer 2x32GB RAM i Sverige eller EU som kan fungera lika bra som OWC?

 

Länk till OWC

 

 

OWC har EU-butik. Dina minnen här.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

OWC har EU-butik. Dina minnen här.

Det blir väldigt bra. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Stereotypen säger:

Här om du kan tänka dig med endast 16Gb stickor:

 

4st = 64Gb.

 

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s401465958&catId=v2449

Det blir billigare om jag vill begränsa mig till 64GB RAM. Med 2x32GB + de 8GB jag köper med i grundkonfigurationen från Apple hamnar jag på 72GB RAM. Vill jag utöka ytterligare i ett senare läge ersätter jag de 8GB med 2x32GB men om jag köper 4x16GB blir jag mer låst till den konfigurationen. Priset som du tipsar om är dock väldigt bra. Tack för det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Stereotypen säger:

Billigt! 6000kr om inte mer.......

 

Ja det blir en hacka. Ska köpa den mest kraftfulla konfigurationen av iMac 2019 förutom att den ska ha minsta andelen RAM eftersom det blir betydligt billigare att köpa till mer RAM själv från tredje part. Det blir ungefär halva priset att köpa från tredje part mot att köpa från Apple. Köpa från Apple begränsar till 64GB RAM men tredjepart kan leverera 128GB. 

Nästa steg efter denna iMac kan vara en iMac PRO men då blir det ytterligare pengar. Har bra rabatt på båda direkt från Apple via jobbet vilket gör priset lite bättre för mig på båda maskinerna. Ska använda den till videoredigering. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
10 timmar sedan, kenla säger:

Hej. Det går att uppgradera iMac 27” 2019 upp till 128GB RAM (4x32GB RAM). Jag tänker köpa en iMac 2019 och beställa med 8GB RAM för att senare uppgradera med 2x32GB RAM till. OWC gör såna kitt men jag hittar dem bara i USA. Någon som vet om de finns i Sverige eller i EU? Finns det någon annan tillverkare som säljer 2x32GB RAM i Sverige eller EU som kan fungera lika bra som OWC?

 

Länk till OWC

 

 

Här finns artikel om att det funkar med uppgradering till 128GB RAM på iMac 2019. 

 

Till artikel

Redigerad av kenla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...