Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FaceTime/iMessage på MBP


amarillojoe
 Share

Rekommendera Poster

amarillojoe

Har en fundering angående facetime, imessage och andra icloud program. Har fundering att byta bort min iPhone mot the dark side. 

Och då är min fundering om jag kommer kunna använda mig av FaceTime och iMessage via min Macbook utan att jag går runt med en iPhone i byxfickan?

 

Hoppas det finns smarta svar på denna vardaglig fråga

 

 

ha en go påsk !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer att gå eftersom du använder ditt Apple-ID som kontakt.

Men du kommer inte kunna skicka SMS och den konversation du har på datorn kommer du bara kunna se på datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Ja det kommer att gå eftersom du använder ditt Apple-ID som kontakt.

Men du kommer inte kunna skicka SMS och den konversation du har på datorn kommer du bara kunna se på datorn.

Jodå, SMS går bra via datorn även med android(om det var det som menades med ”dark side”)

https://messages.android.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, amarillojoe säger:

Har en fundering angående facetime, imessage och andra icloud program. Har fundering att byta bort min iPhone mot the dark side. 

Och då är min fundering om jag kommer kunna använda mig av FaceTime och iMessage via min Macbook utan att jag går runt med en iPhone i byxfickan?

 

Hoppas det finns smarta svar på denna vardaglig fråga

 

 

ha en go påsk !

 

1 minut sedan, polken säger:

Jodå, SMS går bra via datorn även med android(om det var det som menades med ”dark side”)

https://messages.android.com/

 

 

Jag tolkar hans fråga att han vill använda Meddelande och då kan han inte skicka SMS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, lappen71 säger:

 

 

Jag tolkar hans fråga att han vill använda Meddelande och då kan han inte skicka SMS.

 

Haha, det har du rätt i. Det var du som skrev SMS, inte TS. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...