Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Apple satsar miljarder på spelutveckling


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Vore faktiskt inte fel om de satsade lite mer på spel för datorer också. Det är ju mycket i spelvärlden som det finns pengar att kamma hem. Tänk konfigurationsbara Macar (vid beställning) som sedan även går att uppgradera typ minne, hårddisk och grafikkort på. På just den biten var det betydligt bättre förr. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har gett upp spelmarknaden för datorer. Apple verkar nästan ha gett upp marknaden för datorer! Pengarna ligger i telefonerna och den sfären. Plattformen är redan klar och ohyggligt stor. Bara att hälla in spel för miljarders niljarder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Axelman säger:

Apple har gett upp spelmarknaden för datorer. Apple verkar nästan ha gett upp marknaden för datorer! Pengarna ligger i telefonerna och den sfären. Plattformen är redan klar och ohyggligt stor. Bara att hälla in spel för miljarders niljarder.

Nja allt mer spel släpps för både Mac och PC, av mina 168 spel till PC så går 65 av dem att köra på Mac. 

Vad gäller datorer har det gått framåt också med en kraftfull mini och inte minst iMac Pro. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Nja allt mer spel släpps för både Mac och PC, av mina 168 spel till PC så går 65 av dem att köra på Mac. 

Vad gäller datorer har det gått framåt också med en kraftfull mini och inte minst iMac Pro. 

Att de GÅR att köra på Macen beror ju på att de delar samma hårdvara i stor utsträckning. Så när spelet är klart antar jag att det är en smal sak att porta till Mac. Det finns ju folk som spelar på Macen. Men Apple har verkligen inte hjälpt till. Undermåliga grafikkort för spel utom till snordyra toppburkar. Att nämna iMacPro är ju bara fånigt. Den BÖRJAR på 57,000:- Hur många år fick vi vänta på en uppföljare till Mini 2014? Har det kommit en ny MacPro sedan 2013? Varför är Apple supersena med de senaste chippen från Intel? Sen är Macar en väldigt liten del av Apple nuförtiden. Det är telefoner till 95% av slanten. Där finns miljarderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp såklart. Ingen seriös gamer använder mac som plattform. Så är det bara sen kan mac-talibanerna gråta sig till sömns över det men det är fakta. 

Apples främsta målgrupp vad gäller mac är creative professionals, hur vore det om Apple kunde ta och leva upp till det även numera?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Erik1900 säger:

Flopp såklart. Ingen seriös gamer använder mac som plattform. Så är det bara sen kan mac-talibanerna gråta sig till sömns över det men det är fakta. 

Apples främsta målgrupp vad gäller mac är creative professionals, hur vore det om Apple kunde ta och leva upp till det även numera?

Om bara Microsoft kunnat hålla sig till spelutveckling och bara det... :tarskratt:

De utvecklade ett hyfsat ramverk för spelutveckling men eftersom Windows är så jävla kass på vanlig svenska så är vi många som föredrar Mac för riktig dator utan allt detta strul. Men att ha Windows som spelmodul i Mac kan vara en god idé, om man kan stå ut med windoze... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Erik1900 säger:

Flopp såklart. Ingen seriös gamer använder mac som plattform. Så är det bara sen kan mac-talibanerna gråta sig till sömns över det men det är fakta. 

Apples främsta målgrupp vad gäller mac är creative professionals, hur vore det om Apple kunde ta och leva upp till det även numera?

Vad genererar mest pengar, seriösa gamers med hemmabyggda superdatorer och egna kärnkraftverk eller pendlare som måste döda en timmes pendlingstid morgon och kväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Axelman säger:

Att de GÅR att köra på Macen beror ju på att de delar samma hårdvara i stor utsträckning. Så när spelet är klart antar jag att det är en smal sak att porta till Mac. Det finns ju folk som spelar på Macen. Men Apple har verkligen inte hjälpt till. Undermåliga grafikkort för spel utom till snordyra toppburkar. Att nämna iMacPro är ju bara fånigt. Den BÖRJAR på 57,000:- Hur många år fick vi vänta på en uppföljare till Mini 2014? Har det kommit en ny MacPro sedan 2013? Varför är Apple supersena med de senaste chippen från Intel? Sen är Macar en väldigt liten del av Apple nuförtiden. Det är telefoner till 95% av slanten. Där finns miljarderna.

Något som jag tycker är dåligt med Macarna är varför de ska envisas med dessa ATI/AMD-grafikkretsar/grafikkort. De är klart sämre kvalitetsmässigt och prestandamässigt  jämfört med exempelvis  NVIDIA. Jag har haft datorer sedan -97, och varenda ATI/AMD grafikkort har havererat allt från några veckors användande till max två år för ett sådant grafikkort, 5 st havererade. Samtliga NVIDIA-kort har aldrig havererat och de har också levererat bättre prestanda och det är 6 NVIDIA-kort det handlar om, så varför stoppar inte Apple i kvalité som NVIDIA är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Erik1900 säger:

Flopp såklart. Ingen seriös gamer använder mac som plattform. Så är det bara sen kan mac-talibanerna gråta sig till sömns över det men det är fakta. 

Apples främsta målgrupp vad gäller mac är creative professionals, hur vore det om Apple kunde ta och leva upp till det även numera?

Seriösa gamers spelar på konsoller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Erik1900 säger:

Flopp såklart. Ingen seriös gamer använder mac som plattform. Så är det bara sen kan mac-talibanerna gråta sig till sömns över det men det är fakta. 

Apples främsta målgrupp vad gäller mac är creative professionals, hur vore det om Apple kunde ta och leva upp till det även numera?

 

100:- på att du har fel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Om bara Microsoft kunnat hålla sig till spelutveckling och bara det... :tarskratt:

De utvecklade ett hyfsat ramverk för spelutveckling men eftersom Windows är så jävla kass på vanlig svenska så är vi många som föredrar Mac för riktig dator utan allt detta strul. Men att ha Windows som spelmodul i Mac kan vara en god idé, om man kan stå ut med windoze... :hihihi:

 

Vad svamlar du om? Microsoft är 100 % laser-fokuserad på gamers med Windows 10.  Spel för Windows är en brutalt mycket bättre upplevelse än på mac.

Redigerad av Erik1900
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Vad genererar mest pengar, seriösa gamers med hemmabyggda superdatorer och egna kärnkraftverk eller pendlare som måste döda en timmes pendlingstid morgon och kväll?

 

Den förstnämnda, alla kategorier. Hängivna och i det närmaste fanatiska.

Redigerad av Erik1900
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Erik1900 säger:

 

Dvs, Windows -gamers.

Jag vill inte peka ut enskilda grupper, det kan vara stigmatiserande. Vi kan säga Redmondinfluerade ynglingar.

 

Men lägger de, totalt sett, lika mycket pengar på spel som exempelvis de som pendlar med kollektivtrafik ca två timmar om dagen, globalt sett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att tagga ner den stöddiga attityden.

Apple är inte  fel ute när dom satsar på Arcade med tanke på att 51% av vinsten finns på den mobila marknaden.

 

 

Skärmavbild 2019-04-15 kl. 20.27.44.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Erik1900 säger:

 

Nej, det gör de inte.

Jo det gör de. Medans fanatiska gamers använder hemmabyggda superdatorer med tillhörande kärnkraftverk. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jo det gör de. Medans fanatiska gamers använder hemmabyggda superdatorer med tillhörande kärnkraftverk. 

 

Bry dig inte om trollet. Han är redan överbevisad.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Erik1900 säger:

 

Spel för Windows är en brutalt mycket bättre upplevelse än på mac.

Nej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Axelman säger:

Apple har gett upp spelmarknaden för datorer. Apple verkar nästan ha gett upp marknaden för datorer! Pengarna ligger i telefonerna och den sfären. Plattformen är redan klar och ohyggligt stor. Bara att hälla in spel för miljarders niljarder.

Men varför då inte ge en skjuts åt datorerna, återuppliva dem liksom. Det hade funkat klockrent kan jag garantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, iMarc säger:

Nja allt mer spel släpps för både Mac och PC, av mina 168 spel till PC så går 65 av dem att köra på Mac. 

Vad gäller datorer har det gått framåt också med en kraftfull mini och inte minst iMac Pro. 

iMac Pro och ju väldigt lämpad för spel?! Inget vidare lockade pris och grafikkortet är ju inte direkt en gamers val. Nä, mer modulanpassade köpmöjligheter med möjlighet att uppgradera specifika delar. Då har Apple en stor möjlighet att vara med i spelbranschen på riktigt när det gäller datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mpower säger:

Men varför då inte ge en skjuts åt datorerna, återuppliva dem liksom. Det hade funkat klockrent kan jag garantera.

Det vet du och jag men inte Apple. Apple blir mer och mer ett elektroniskt blingblingföretag. Datorer? Varför då? Det ska vara nåt som kittlar egot så det halar upp plånboken och betalar glatt och villigt. Jag är ett litet utdöende släkte. <_<

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog en Mac mini snart. Dess enda akilleshäl är grafikkortet men kan lösas med en eGPU som nämnts, något jag dock antagligen inte kommer att bry mig om. Det lilla jag spelar motiverar inte ens investeringen i en eGPU.

Det känns på något sätt att spelindustrin blivit en mjölkkossa och att spelen blir så tunga mest därför att utvecklarna är lata. Jag har till och med sett peka och klicka-spel som krävt dyrt grafikkort! Jag vill inte bidra till den något efterblivna "kulturen" med lata utvecklare. Det räcker med "the bloatware debate" som var igång på 90-talet pga Microsoft och deras partnerskap med hårdvaruindustrin.

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...