Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Apple satsar miljarder på spelutveckling


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Det blir nog en Mac mini snart. Dess enda akilleshäl är grafikkortet men kan lösas med en eGPU som nämnts, något jag dock antagligen inte kommer att bry mig om. Det lilla jag spelar motiverar inte ens investeringen i en eGPU.

Det känns på något sätt att spelindustrin blivit en mjölkkossa och att spelen blir så tunga mest därför att utvecklarna är lata. Jag har till och med sett peka och klicka-spel som krävt dyrt grafikkort! Jag vill inte bidra till den något efterblivna "kulturen" med lata utvecklare. Det räcker med "the bloatware debate" som var igång på 90-talet pga Microsoft och deras partnerskap med hårdvaruindustrin.

en rätt intressant jämförelse är med iMac Pro i grundutförande

 

Skärmklipp 2019-04-16 21.09.07.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, ronny säger:

en rätt intressant jämförelse är med iMac Pro i grundutförande

 

Skärmklipp 2019-04-16 21.09.07.png

En-kärniga test är intressanta de också såklart även om jag nu är mest intresserad av äkta parallell datorkraft. Kan det vara så att i7 är en lite vassare konstruktion? Min MBP 2011 håller bra än, om än inte med sådant som just kräver mer parallellism.

Blir bara mer och mer sugen... :wub:

 

mac-mini-gallery-5.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-04-16 på 21:11, ronny säger:

en rätt intressant jämförelse är med iMac Pro i grundutförande

 

Skärmklipp 2019-04-16 21.09.07.png

 

Inte att förglömma dock är att Xeon är väldigt mycket bättre på sk branch prediction än core. Bra ex är spel där den förstnämnda får rejält med stryk av den senare. I proffsapplikationer är det omvända sant, programflödet är relativt lätt att förutse och Xeon smiskar Core i prestanda på det området. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...