Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentbordet verkar ha gett upp på Macbook Pro Retina 13", värt att lämna in den?


Curioustech

Rekommendera Poster

Curioustech

En bokstavsknapp på min 6 år gamla Macbook Pro Retina (modell late 2012, utplockad 2013) har börjat krångla och registrerar endast ett fåtal procent av alla nedslag, jag rengjorde under knappen och då det inte hjälpte så beställde jag en ny knapp med ny upphängning och bytte men samma problem kvarstår. Är det värt att själv försöka laga den på något annat sätt? Är inlämning en ekonomiskt dålig idé när man har en så gammal dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Externt tangentbord är inget alternativ?

 

Om datorn är fint skick i övrigt så är det säkert väl värt pengarna att få den reparerad.

 

Det är svårt att byta själv, om du ens kan få tag på reservdelen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curioustech

Tyvärr är det inte ett aktuellt alternativ då den används på ett sätt som gör det omöjligt. Tack så mycket för länken och ditt svar. Det är en 13". Har du någon aning om vad det skulle kosta att lämna in den? Bara reservdelen i länken du skickade kostar där 700 usd så endast det är ett högre värde än min dators begagnatvärde. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Tangentbordet verkar ha gett upp på Macbook Pro Retina 13", värt att lämna in den?
5 minuter sedan, Curioustech säger:

Har du någon aning om vad det skulle kosta att lämna in den?

Nej, men din Applehandlare har säkert. :) 

 

5 minuter sedan, Curioustech säger:

Bara reservdelen i länken du skickade kostar där 700 usd 

VA? :tappahakan:

OK, det var betydligt mer än jag trodde. Men har du en maxad dator så är det kanske värt det ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USD 400 för 13-tummaren. (Men se upp så du säkert får svenskt TB.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curioustech
Just nu, Telly82 säger:

Nej, men din Applehandlare har säkert. :) 

 

VA? :tappahakan:

OK, det var betydligt mer än jag trodde. Men har du en maxad dator så är det kanske värt det ändå.

 

Tyvärr är den inte värd de summorna. :) Jag får ta och kontakta en apple-handlare och se vad de säger. Tack för svaren! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, P1200VB säger:

Vid batteribyte byts Top Case inkl tangentbordet ut och det kostar 1995 kr inkl moms hos Apple enligt deras hemsida.

 

https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service

Ja, om datorn lämnas in för just batteriproblem med en felkod att batteriet är defekt/dåligt.

Vid batteribyte är priset reducerat på TopCase. Vid övriga tangentbordsproblem är priset högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är rätt "pilligt och knepigt" att byta tangentbord på Retinorna, men det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...