Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förlorad kontakt


McIgge

Rekommendera Poster

Min Magic Mouse till min iMac 21,5 tum sent 2012 Mac OS Mojave V. 10.14.4

Ofta tappar musen kontakten med datorn. Efter en stund hoppar den igång. Batteribyte hjälper inte!

Skall jag misstänka musen och köpa ny eller är det datorn som börjar bli gammal och trött?

Tacksam för tips och goda råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, McIgge säger:

Min Magic Mouse till min iMac 21,5 tum sent 2012 Mac OS Mojave V. 10.14.4

Ofta tappar musen kontakten med datorn. Efter en stund hoppar den igång. Batteribyte hjälper inte!

Skall jag misstänka musen och köpa ny eller är det datorn som börjar bli gammal och trött?

Tacksam för tips och goda råd.

Du får väl testa musen på en annan Mac och se om felet följer med.

Eller testa en annan mus på din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjohej igen!

Jag har hittat felet. Glappkontakt i musen. Men jag begriper inte hur man plockar isär den? 

Så om jag nu måste skaffa en ny mus, kanske jag borde satsa på en pekplatta eller liknande.

Någon med erfarenhet med pekplatta alternativ magiska musen så gärna ett förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem som du tills härom veckan.

Fann en beskrivning, som jag nu inte kan hitta länken till, på hur man kunde lösa problemet:

 

Menyn > Gå > Dator > Macintosh HD > Bibliotek > Preferences > com.apple.Bluetooth.plist

 

Ta bort filen com.apple.Bluetooth.plist (dra ut den på skrivbordet så länge). Kolla att Bluetooth är på och att Magic Mouse är aktiv.

Men var försiktig, kasta inte filen förrän du är säker på att det fungerar. Den här manövern hjälpte i alla fall mig.

Fast jag hade inte glappkontakt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Agnes!

Då kan jag förutsätta att felet sitter i datorn och inte i musen. Kanske det rättar till sig tills nästa uppdatering? Förhoppningsvis. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Agnes!

Det är som att gå till doktorn, man blir fria redan i väntrummet. Min iMac har inte tappat kontakten med musen på hela da´n. 

Visserligen gick jag in i blåtandsmenyn med en trådmus och klickade igång det häromsistens. Det tycks ha hjälpt för tillfället i ala fall.

Jag får bida tiden an och se om flet återkommer-

Tack för filen med länk till instruktioner. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...