Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa appen för navigering (bil)


iMarc

Rekommendera Poster

Har alltid använt appen Here We Go för att nå mina mål, det går att köra i offline-läge och appen varnar även för fartkameror i god tid, samt att den håller koll på hur fort man kör. Mycket nöjd med denna app, och även om man råkar köra fel så guidas man rätt med alternativa färdvägar, dock så hittar inte appen färdväg korrekt inom vissa mindre områden med många vägar, men det är sällan. 

Frågan är om Google Maps är ännu bättre?

Har använt Apples Kartor förut men tyckte inte den var tillförlitlig och hade få funktioner. 

Så vilken är bäst, Here eller Google Maps, eller rent av någon annan app? Krav är att kunna köra i offline-läge. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Waze....offline är jag osäker på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är offline så viktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Så det inte drar mobildata. 

 

Det drar nästan ingenting så det är ett ickeproblem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 

Det drar nästan ingenting så det är ett ickeproblem

Borde väl dra en del om jag kör exempelvis 30 mil vilket jag gör emellanåt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan 9 Oct 2018 har Kartor använt 92MB. Och då använder jag Kartor frekvent. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Borde väl dra en del om jag kör exempelvis 30 mil vilket jag gör emellanåt. 

 

Vad har du för abonnemang när du har så dåligt med data? 

 

Men testa Waze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple maps använder 0,67MB per 16km

Så det kommer gå åt 12MB för 30mil 

Om jag nu räknade rätt  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor du som jag i Thailand är det offline som gäller, eller du har inga kartor alls.

Google Map hart också en offline mode.

Jag personligen gillar Here We Go bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Sygic länge, men det tar sån himla plats offline för kartorna är så enormt stora. :)
https://www.sygic.com

Sygic var rolig i tidigare versioner då den sa "Om 300 meter, kör av vägen - till höger". Alltid roligt med en navigator app som uppmanar en att köra av vägen. Well, well. Jag hade mycket roligt åt det. Men den verkar inte säga det längre. 
Den var väl inte jätteuppdaterad ska jag säga, nu har jag inte kört den på ett tag för den äter så mycket utrymme. Men jag tyckte den var rätt trevlig iaf. Snyggt gränssnitt och så. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Vad har du för abonnemang när du har så dåligt med data? 

 

Men testa Waze

Halebop liten, 4GB 

Ska prova Waze men finns det reklam i den ryker den direkt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Raphael säger:

Jag har använt Sygic länge, men det tar sån himla plats offline för kartorna är så enormt stora. :)
https://www.sygic.com

Sygic var rolig i tidigare versioner då den sa "Om 300 meter, kör av vägen - till höger". Alltid roligt med en navigator app som uppmanar en att köra av vägen. Well, well. Jag hade mycket roligt åt det. Men den verkar inte säga det längre. 
Den var väl inte jätteuppdaterad ska jag säga, nu har jag inte kört den på ett tag för den äter så mycket utrymme. Men jag tyckte den var rätt trevlig iaf. Snyggt gränssnitt och så. 
 

Lite dyrt med kartorna men har fått väldigt bra kritik. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, hellstens säger:

Bor du som jag i Thailand är det offline som gäller, eller du har inga kartor alls.

Google Map hart också en offline mode.

Jag personligen gillar Here We Go bättre.

Thailand...nej.  Har alltid kört med Here We Go, ska testa Google Maps, den har väldigt mycket funktioner såg jag, man kan se om man har gått, kört bil osv och bilder från Google Foto finns kopplat till de datumen så man vet vad man gjort, riktigt roligt. Detta var från 2015-2016, då jag använde Android, så Google Maps måste ha registrerat detta i bakgrunden trots att jag inte använde appen då. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Maps kan ju "förladda" en karta om man så vill, det har jag gjort när jag seglat och inte alltid har täckning. 

 

För bilnavigering använder jag Waze. Första gången man startar vill den ta hem språkpaket, etc, så då drar den lite mer men det fixar man ju hemma när man har Wifi. När man väl kör drar den försumbart. Har Halebop 2GB, kör glatt med Waze varje dag ca 4 mil, och även längre sträckor när så behövs. Kör kartan i 2D-läget, tycker det är enklare än 3D-läge. Waze visar ibland tips på restauranger om man står still vid rödljus, men jag tycker ändå Waze är överlägsen av de jag testat (dvs, typ minst ett dussin olika navigatörer till Android).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Waze verkar inte vara något för mig, visar inte flera olika rutter till samma mål utan bara en. Sen är inte kartan alls detaljerad, vill helst ha satellitvy. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...