MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
maqs

Bilder roteras i Word

Rekommendera Poster

Hejsan. 

Har ett litet problem: När jag importerar bilder i Word så vrider dom sig 90 grader. När jag kollar bilderna i förhandsgranskaren så är dom stående, men så fort jag lägger till i Word blir dom liggande. Någon som har koll på varför det blir så här? 

Använder MacOS Mojave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det bilder tagna med iPhone? 

Jag har märkt att bilder tagna med iPhone kan vara vridna medan bilder jag tar med min systemkamera inte är det. Det brukar lösa sig genom att jag i Bilder gör ny rotering och sparar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom är i alla fall tagna med mobil, troligtvis iPhone. Får dom mailade till mig. Min lösning har varit att en och en rotera dom 360 grader i förhandsgranskaren, i princip samma metod som du nämner. Men det blir väldigt tidskrävande när man hanterar mycket bilder varje dag. Hade hoppats på någon smidigare lösning. Över tid blir det väldigt mycket tid som går åt till att rotera bilder. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara fel i Word som inte använder informationen i JPEG-bilden om rotation.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan, Hummel säger:

Verkar vara fel i Word som inte använder informationen i JPEG-bilden om rotation.

Microsoft... :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Word läser rotationsinfon, annars skulle den inte läsa bilderna rätt efter att bilden omsparats med ny rotationsinformation. Det kan vara så att det finns olika standarder för rotationsinfo, det vet jag inte. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur står sig Pages, Numbers jämfört med Word och Excel? Jag har alltid tyckt de senare varit lättare att jobba med och har fler funktioner. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
26 minuter sedan, iMarc säger:

Hur står sig Pages, Numbers jämfört med Word och Excel? Jag har alltid tyckt de senare varit lättare att jobba med och har fler funktioner. 

Duger för hemanvändaren. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
35 minuter sedan, lappen71 säger:

Duger för hemanvändaren. 

Ja jag gillar Pages, snyggt och lättanvänt och bra mallar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu