Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App installerad på 5C, nu borttagen från Appstore.


iMarc

Rekommendera Poster

Jag har en speciell app på min gamla 5C. Såg för en tid sedan i Appstore att den inte gick att installera på min 6S där jag egentligen vill ha den pga att appen måste uppdateras eller liknande. 

Idag såg jag att appen är borttagen dessutom från Appstore, den finns inte kvar helt enkelt. 

Om jag gör via iTunes en backup av min 5C, kan jag då via en återställning få tillbaka denna app igen, och låt säga att min 5C går sönder så jag måste skaffa en annan 5C, kan jag då använda backupen från min förra 5C för att återfå appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar ja. Om du säkerhetskopierar genom iTunes ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan det ju vara så att om du har ett nyare OS i en annan 5C som den app:en inte klarar av, ja då fungerar det inte. Men om du har samma OS som du har i den 5C du har idag, så ska det fungera att hämta en säkerhetskopia av din gamla 5C till en annan 5C. Gäller då att du ser till att se att det är just den säkerhetskopian du läser in. 

Det händer ibland att app:ar försvinner från App Store. Ibland är det Apple som tar bort dem för att de bryter mot regler, men det kan även handla om gamla app:ar som inte uppdateras längre och som utvecklaren har dragit tillbaka sitt stöd för. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Sen kan det ju vara så att om du har ett nyare OS i en annan 5C som den app:en inte klarar av, ja då fungerar det inte. Men om du har samma OS som du har i den 5C du har idag, så ska det fungera att hämta en säkerhetskopia av din gamla 5C till en annan 5C. Gäller då att du ser till att se att det är just den säkerhetskopian du läser in. 

Det händer ibland att app:ar försvinner från App Store. Ibland är det Apple som tar bort dem för att de bryter mot regler, men det kan även handla om gamla app:ar som inte uppdateras längre och som utvecklaren har dragit tillbaka sitt stöd för. 

 

Ok, ja den 5C jag har är uppdaterad till det sista iOS den fick och med den appen installerad. 

I detta fallet så är det att appen inte uppdateras längre och tillverkaren dragit tillbaka sitt stöd för engelska. Inifrån appen så fanns länken till deras webbsida och den var på Tyska. Där såg jag att de utvecklat nya liknande appar, men helt på tyska och finns bara på tyska Appstore. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, iMarc säger:

Ok, ja den 5C jag har är uppdaterad till det sista iOS den fick och med den appen installerad. 

I detta fallet så är det att appen inte uppdateras längre och tillverkaren dragit tillbaka sitt stöd för engelska. Inifrån appen så fanns länken till deras webbsida och den var på Tyska. Där såg jag att de utvecklat nya liknande appar, men helt på tyska och finns bara på tyska Appstore. 


Då anar jag en affärsidé för den som vill göra en på engelska. ^^ :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...