Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Helt ny iPhone 6S


vilnis

Rekommendera Poster

Tja!

 

köpte en helt ny iPhone 6S då den låg på 2990 kr. Kan inte minnas att batteriet är såhär uselt. Får ladda telefonen 3 ggr om dagen. Undra om det skall vara så eller om jag råkat ut för ett måndagsex? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, vilnis säger:

Tja!

 

köpte en helt ny iPhone 6S då den låg på 2990 kr. Kan inte minnas att batteriet är såhär uselt. Får ladda telefonen 3 ggr om dagen. Undra om det skall vara så eller om jag råkat ut för ett måndagsex? ?

Har du uppgraderat till senaste iOS?

 

Startat om telefonen genom att samtidigt hålla inne Home-knappen och On/Off-knappen tills den startar om? (Kan hjälpa ibland, bla så visade min 6S fel batteriprocent fram och tillbaka, så den proceduren löste detta). 

 

Provat att stänga av appar som körs i bakgrunden?Inställningar/Allmänt/Appaktiviteter i bakgrunden. 

 

Kollat batteri, vilka appar som drar mest batteri och Batterihälsan?

Inställningar/Batteri. Scrolla ner för att se vilka appar som drar mest batteri. 

Kolla Batterihälsan genom att klicka på Batterihälsa. Se hur många procent du har,  där står också om din iPhone klarar toppbelastning. Har batteriprocenten sjunkit såpass mycket att det står att batteriet inte klarar toppbelastning är det dags att byta batteriet. 

 

Appar som tex Facebook, Instagram, Candy crush saga, Tradera suger väldigt mycket batteri om man använder de mycket. 

 

Sänk belysningen på skärmen det sparar mycket batteri. 

 

Tvångsavsluta aldrig appar genom att dubbelklicka och svepa bort dem, det drar batteri det också. 

 

Stäng av Airdrop, Bluetooth om du inte använder det. 

 

Finns många andra sätt att spara batteri på, men i ditt fall verkar det som att batteriet är utslitet, skadat. 

Har du någon form av garanti på köpet så reklamera telefonen. 

Om inte och inget annat hjälper Byt batteri. Det är det värt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla platstjänster under Integritestsskydd i inställningar.

Se över dina appar så de förslagsvis bara använder platstjänster när apparna används och inte alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...