Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning från iPhone till Mac


TERIMA

Rekommendera Poster

Har slagit på internetdelning på min iphone 6 och sedan gått till macen och inställningar. Klickat på wifi och då kommer upp ett användarnamn på internetdelning (men jag behöver inte ange lösenordet som finns i telefonen.) Jag klickar på namnet och i telefonen kommer den blåa texten upp längst upp  som visar att internetdelning är på gång. Kollar gb både på telefon och dator och använder sedan min chromecast. Tittar c:a en timme och kollar sedan förbrukning. Ingen förbrukning på telefon men 1,4 gb på datorn. Kan någon förklara vad jag gör för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Internetdelning från iPhone till Mac

Vad är felet? Det fungerar ju. Att du inte behöver slå något lösenord beror på att du använder funktionen Instant Hotspot.

https://support.apple.com/sv-se/guide/ipad/ipad86f01ac9/ios

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar inte på min fråga! Vad tycker du fungerar när GB dras från datorn istället för från mobilen? Jag har alltså 23,9 GB på mobilen som raderas efter 16 dagar. Jag aktiverade internetdelning men det drogs från datorn istället. Är jag dum eller fattar du inte!  Sväng dig inte med tekniska ord utan förklara för en 78-årig kvinna som använder datorn mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den tonen så får du inga fler svar. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, TERIMA säger:

Du svarar inte på min fråga! Vad tycker du fungerar när GB dras från datorn istället för från mobilen? Jag har alltså 23,9 GB på mobilen som raderas efter 16 dagar. Jag aktiverade internetdelning men det drogs från datorn istället. Är jag dum eller fattar du inte!  Sväng dig inte med tekniska ord utan förklara för en 78-årig kvinna som använder datorn mycket!

Vad är det du castar till din Chromecast? Casta alltid med Wifi, i appen Netflix tex så går det ändra inställningarna i appen att det endast ska vara wifi. Youtube wifi likaså, castar du från google chrome på datorn går det via Wifi, men det är en förutsättning att datorn är ansluten till wifi. Alltså välj endast Wifi i inställningarna från källan du castar ifrån. Då dras ingen mobildata. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...