Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP 13 i5 mid 2012 data-problem


Ripprapp

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en mbp mid 2012 13 i5 och i den sitter en äldre intel ssd. Försökte idag att byta till min nya Kingston A400 och får bara upp frågetecken när jag startar datorn. Kingston hårddisken funkar bra i en annan macbook som jag testar med och jag kan verkligen inte förstå vad som är fel. Mycket märkligt. Någon som har varit med om att en ssd inte fungerar på denna modellen av mbp? Vill helst slippa byta sata-kabel vilket jag läste att vissa behövde göra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SATA-kabeln till 99% säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

SATA-kabeln till 99% säkerhet.

Jobbigt om det är så. Verkar jättekrångligt att byta den utan att paja halva datorn. Kanske får be någon dataintresserad vän att hjälpa mig om jag bjuder på något gott eller nåt. Har du provat detta byte själv? Tack för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jobbigt.....Ehh va?

Några skruv så är det klart.......

Har bytt flera stycken, det kluriga är att inte ta sönder den när man viker den.

 

Har kabel hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Stereotypen säger:

Jobbigt.....Ehh va?

 Några skruv så är det klart.......

 Har bytt flera stycken, det kluriga är att inte ta sönder den när man viker den.

  

Har kabel hemma.

Kollade guide på ifixit o då verkade det som att man var tvungen att koppla bort en hel massa grejor innan man kunde byta kabeln. Menar du att det är enklare än så? Har ju inga problem att byta ram o hårddisk. Men mycket mer avancerat än så känns utmanande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är det denna:

 

 

 

Batteriet är ju inga konstigheter, det är 1 kontakt.

Sen är det kontakten för själva hårddisken, det är kontakt nr 2.

 

Tar dig max 10-15 minuter att göra bytet av kabeln.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...