Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Disk utility med windows designed keyboard


vilnis

Rekommendera Poster

Jag blir galen snart. Vad ska jag trycka på för att komma till skivverktygen när jag startar om datorn med en windows designer keyboard?! Har provat exakt allt, men ingenting händer. Kommer bara fram till inloggningssidan för desktop. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktig vad du menar, men är det Skivverktyg för Mac OS X du vill åt, i så fall ligger programmet i Verktygsprogram.

Gå in i Findermenyn under Gå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Varför kan du inte använda det interna tangentbordet i din MacBook Pro?

 

Vad har du för MacOS i datorn?

Internetåterställning - där man kan komma åt skivverktyget - fungerar inte med tidiga MacOS/OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. 

 

Det jag alltså vill göra är att återskapa en säkerhetskopierad skiva. Hur gör man detta i datorn? Kommer som sagt inte åt disk utility med min windows tangentbord Har provat allt. Tryckt på ctrl + R, alt + R, ctrl + alt + R, windowstangenten + R, men inget funkar..

Spoiler

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså en backup som du vill återskapa? 

I så fall är det Flyttassistenten du ska använda

Skärmavbild 2019-03-27 kl. 10.42.59.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, vilnis säger:

Tack för svar. 

 

Det jag alltså vill göra är att återskapa en säkerhetskopierad skiva. Hur gör man detta i datorn? Kommer som sagt inte åt disk utility med min windows tangentbord Har provat allt. Tryckt på ctrl + R, alt + R, ctrl + alt + R, windowstangenten + R, men inget funkar..

  Visa dolt innehåll

 

 

Testa att hålla nere bara alt-tangenten. Om det fungerar får du upp olika startskivor som alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Testa att hålla nere bara alt-tangenten. Om det fungerar får du upp olika startskivor som alternativ.

Eller möjligen Windows-tangenten, som väl ligger på samma plats som alt på Mac-tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Eller möjligen Windows-tangenten, som väl ligger på samma plats som alt på Mac-tangentbord.

Plats ska inte spela någon roll om Windowstangentbordet är som det ska vara. Alt är alt, ctrl är ctrl och cmd är Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Plats ska inte spela någon roll om Windowstangentbordet är som det ska vara. Alt är alt, ctrl är ctrl och cmd är Windows.

Det var visserligen för några år sedan, men en kollega hade ett tangentbord med både Mac-Windowssymboler på. Till det måste man installera en särskild drivrutin på Mac för att få alt-tangenten som mellersta tangent (av de tre längst nere t.v.) och Cmd till höger. Annars var alt närmast mellanslag och Cmd som den mellersta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Telly82 säger:

Det var visserligen för några år sedan, men en kollega hade ett tangentbord med både Mac-Windowssymboler på. Till det måste man installera en särskild drivrutin på Mac för att få alt-tangenten som mellersta tangent (av de tre längst nere t.v.) och Cmd till höger. Annars var alt närmast mellanslag och Cmd som den mellersta.

Det kanske är samma tangentbord som TS har då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...