Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiera iPhone, sparas allt?


snoogentz
 Share

Rekommendera Poster

Så. min iphone har lite problem som jag tidigare har skrivit i en annan forumstråd här för ett tag sedan. men iallafall så har jag nu säkerhetskopierat min telefon via itunes på min PC. Nu tänkte jag göra en reset på min telefon.. 

 

Men frågan är sparas allt på den här "säkerthetkopieringen"? det är viktigt att allt sparas, dvs sms/mms och bilder tillhörande i smsen, samt konversationer i sms. sparas allt sådant? Är sjukt nojjig över att göra den här reseten och sen göra en backup, och sen komma tillbaka med att allt har raderats.. 

 

kan inte spara något till icloud atm för det är, det som är problemet. kan inte komma åt min icloud alls på telefonen, eller lägga in något där. så frågan är om säkerhetskopieringen på min pc sparar ALLT? dvs bilder/filmer/sms/mms och bilder tillhörande i smsen (dvs inte sparade i galleri)

 

TACK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej har du iCloud bildbibliotek och iMessage i iCloud påslaget kommer inte bilder eller iMessage/Sms ingå i säkerhetskopian.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Nej har du iCloud bildbibliotek och iMessage i iCloud påslaget kommer inte bilder eller iMessage/Sms ingå i säkerhetskopian.

 

 

 

 

Varför inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Varför inte det?

För att det redan ligger i iCloud-molnet. Det lagras inte dubbelt. 

Redigerad av Yellowman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Säkerhetskopiera iPhone, sparas allt?
7 minuter sedan, iMarc säger:

Varför inte det?

 

Som Yellowman säger varför göra dubbelt arbete.

Dessutom om man har optimera lagring påslaget för bilder innebär det att alla bilder måste första laddas ner till enheten och sen föras över till en backup.

Detta går inte om man har ett väldigt stort bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, det var ju inge bra :D för min icloud är extremt konstig at the moment. har allt på påslaget, men inget laddas upp där, eller vissa saker. så vet ju inte om jag kan lita på att allt är med eller inte.. ll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, snoogentz säger:

aha, det var ju inge bra :D för min icloud är extremt konstig at the moment. har allt på påslaget, men inget laddas upp där, eller vissa saker. så vet ju inte om jag kan lita på att allt är med eller inte.. ll

Den kanske är full 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, lappen71 säger:

Den kanske är full 

Man kanske behöver vara full för att förstå sig på iCloud. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, iMarc säger:

Man kanske behöver vara full för att förstå sig på iCloud. 

 

Vad är det där för korkad kommentar egentligen?

Har du inget konstruktivt att komma med så låt bli att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, iMarc säger:

Man kanske behöver vara full för att förstå sig på iCloud. 


Onödig kommentar. Om du har problem med iCloud så är det bättre att du ställer dina frågor så att vi kan hjälpa dig, än att fälla sådana kommentarer. Det finns flera i det här forumet för vilka iCloud fungerar utmärkt. Jag använder själv iCloud. 
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påminner alla om att använda ett vänligt och respektfullt språk, vi är här för att hjälpa varandra!
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, snoogentz säger:

aha, det var ju inge bra :D för min icloud är extremt konstig at the moment. har allt på påslaget, men inget laddas upp där, eller vissa saker. så vet ju inte om jag kan lita på att allt är med eller inte.. ll

Logga på icloud.com med en browser och se om det du förväntar dig finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jan.s säger:

Logga på icloud.com med en browser och se om det du förväntar dig finns där.

jo jag har ju gjort det och nej det är ingenting där som jag vill spara :D det är dock grejer där, men det är gammalt och minnet var fullt.. så nu har jag raderat massa bilder/filmer och nu har jag space på icloud, men grejen är att jag inte kan lägga in nya sms/bilder/filmer på icloud för min mobil är ur balans. därmed ska jag nu reseta den.. men vill spara mina mms/sms/bilder/filmer 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, snoogentz säger:

jo jag har ju gjort det och nej det är ingenting där som jag vill spara :D det är dock grejer där, men det är gammalt och minnet var fullt.. så nu har jag raderat massa bilder/filmer och nu har jag space på icloud, men grejen är att jag inte kan lägga in nya sms/bilder/filmer på icloud för min mobil är ur balans. därmed ska jag nu reseta den.. men vill spara mina mms/sms/bilder/filmer 

Köpa mer utrymme iCloud är inget alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Raphael, Lappen blir man duktigt trött på!

Fick höra att det var SBS när jag hade problem med min förra telefon där systemet sugit över 51 GB

Har haft flera Case med Apple-supporten där de är medvetna om problemet och min 2 veckor gamla iPhone 8 Plus har passerat 21 GB i systemet. De säger att de är medvetna om problemet och att ingenjörerna jobbar på det.

Men enl Lappen är det SBS - man tappar lusten av att använda Forumet under såna omständigheter!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar ingen roll om jag köper mer GB till icloud, INGET på telefonen förs över till icloud just nu, även fast det finns 3gb ledigt på icloud så förs inget över, mitt APPLE ID fungerar knappt. får upp apple id verifering rutan 24/7 och står att jag måste logga in på apple id, men inget händer.. har verkligen provat det mesta. pratat med apple support och reseta telefonen är det enda som kommer gå..

 

Frågan är om mina sms/bilder/mms sparas i säkerhetskopieringen. för det är nödvändig information där som jag inte kan bli av med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men mer data i iCloud är ju bara 9kr

Skadar väl inte att testa om det löser upp någon propp?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du hade iCloud bilder och messenger i iCloud aktiverat(påslaget) när du gjorde iTunes säkerhetskopian så är foton och sms inte med, se inlägg 2 och 3 i tråden.

Om Apple support och du inte kommer längre och iCloud-utökning inte är aktuell så återstår en dataräddningsfirma. Mixtra inte själv med något gör-det-själv-alternativ utan prata med proffs. T ex https://www.ibas.com/sv/data-recovery/apple/

Räknat i kronor kan det verka kraftigt men är dina uppgifter ovärderliga (...kan inte bli av med...) så är dina alternativ begränsade.

När du resonerat med proffs så kanske du skaffar en ny telefon, återställer den från din iCloud/AppleID/iTunes-kopia, ser vad som kom med och om något fattas låter  proffsen utvinna det som går ur din gamla telefon.

Gör saker i rätt ordning, inget förhastat. De största dataförlusterna sker när man i blindo provar sådant man hört/trodde/läst på internet.

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Macworld.com svarar på vad innehållet i system/ other storage är

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...