Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte logga in i App Store på min iPhone, men på datorn funkar det bra


JLJ

Rekommendera Poster

Tjena, jag har stött på problem med min iPhone och kan inte logga in på App Store längre, utan jag kommer till en vit ruta med snurrande hjul där det endast står "Loggar in på iTunes och App Store..." i all evighet utan att något händer. Jag får alltså ingen varningstext, utan det bara snurrar...

 

I datorn går det fint att logga in på App Store dock  Efter att ha googlat hittade jag ett likadant problem, där lösningen var att ändra lösenordet för App Store i datorn så funkade det sen, men tyvärr inte för mig.

 

Häromveckan köpte jag en Apple TV till min mamma och skapade då ett Apple ID åt henne för att kunna ladda ned appar till den. Då det blev strul fick jag rådet att logga in henne på en annan enhet för att "få igång" hennes Apple ID, så jag loggade ut mig själv från min iPhone och loggade in henne där. Efter det gjorde jag tvärtom, loggade ut henne och loggade in mig igen. Allt såg ut att funka bra tills nu, då jag ville ladda ned en app och såg att det inte funkade.

Som man kan se på bilden är jag inloggad med mitt Apple-ID i telefonen, men nedanför står det "Av" vid iTunes och App Store...måste säga att det är aningens förvirrande, men det är när jag klickar där som det börjar snurra.

 

Någon som har en idé om lösning på detta?

Foto 2019-03-20 13 18 13.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdaterade mitt OS och det funkade ändå inte efter det.

 

Väntade en halvtimme, testade att logga in på App Store efter det och då gick det.

 

Känns varken stabilt eller tryggt måste jag säga. Kom igen. Apple....bättre kan ni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha varit så att AppStore låg nere just då för uppdateringar, kom nya iMac och Ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag kunde logga in på datorn, i olika browsers dessutom, så det tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...