MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Crister

Är det någon mer än jag som har problem med Netflix på AppleTV

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en AppleTV (den senaste 4K versionen) Systemprogramvaran är också uppdaterad till den senaste. Allt funkar fint kopplat till min LG tv, men för ett par veckor sedan började Netflix krångla. Appen gick inte att starta på AppleTVn även om den gick fint att starta på min iPhone X. Försökte då köra via Airplay men det fungerade inte för Netflix. Alla andra kanaler jag prenumererar på fungerar fint att köra via Airplay.

 

Har prövat att avinstallera Netflix appen och installera den på nytt, men då hamnar jag i ett konstigt läge att den ger ett felmeddelande och sen kopplar ned nästan direkt. Har också prövat att starta om AppleTVn genom att dra ur strömsladden, men det hjälpte inte

 

Så nu undrar jag om någon annan känner till felet och vad man kan göra åt det.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ytterst kan du förstås radera och återställa enheten, men pröva först att radera appdata (Inställningar > Allmänt > Hantera lagring).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×