Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

imac 2011 Problem med att sammankoppla dator till tv- (datorn startar om "krashar " ) firewire till hdmi


SickFucker

Rekommendera Poster

Någon vänlig själ här som vet vad nedanstånde problem kan vara? och hur jag eventuellt åtgärdar det hela?

 

Imac 2011

 

Införskaffade en minidisplayport (firewire till hdmi)  tanken är att jag skulle sammankoppla imacen med tv:n...

 

Det som sker då?   Jag får bild på tv och även ljud..  men datorn startar om "krashar" efter sisådär 1-2 minuter efter att jag kopplat

 samman imacen med tv:n. Jag har provat byta ut flera olika hdmi kablar och även testat att beställa en ny Displayport..men det händer samma sak.Så problemet verkar  sitta i macen.  vad kan jag göra för att lösa problemet? nå inställningar? upplösning?  

 

tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ingen vänlig själ som kan hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, SickFucker säger:

ingen vänlig själ som kan hjälpa?

Om jag kunde så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan spaning ingen aning.. Vilket OS på iMac? exakt vilken iMac och vilket grafikkort har den? vilken TV? en del TV skickar uppgifter ut genom HDMI tillbaka till datorn, jämför en DVD-spelare och TV hopkopplade med HDMI-kabel där fjärrkontrollen på endera apparaten kan sköta den andra.

Har du läst i TVns bruksanvisning in till minsta detalj, vilken upplösning tar den emot? hur ska signalen vara beskaffad?

har TVn flera HDMI-ingångar? provat alla?

kan någon annan maskin kopplas till TV och ge bild?

kan din dator ge bild på någon annan skärm?

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gör som Apple vill:

 

Släng skiten och köp nytt - så dyrt du har råd med!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...