Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så ser du exakt hur stark signal du har på Iphone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
1186579497.jpg
Mobilnätsindikatorn på Iphone visar bara en ungefärlig uppskattning av hur stark signal du har till mobilnätet – men det finns ett dolt knep för att se exakt.hr4CEqxX2m8

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medelmåtta signalstyrka och kvalitet har jag alltså som ändå är ganska nöjd som hade urusel mottagning här på skogiga berget en bit bort från sändaren bara ett par iOS uppdateringar tidigare.
 

telia.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mikaellq säger:

Medelmåtta signalstyrka och kvalitet har jag alltså som ändå är ganska nöjd som hade urusel mottagning här på skogiga berget en bit bort från sändaren bara ett par iOS uppdateringar tidigare.
 

telia.png

Bor du uppe på Mösseberg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Bor du uppe på Mösseberg?

Ja, halvvägs upp på platåberget. Hurså? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja, halvvägs upp på platåberget. Hurså? :) 

Fint där. Har varit många gånger där med barnen när de var små och tittat på djuren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, iMarc säger:

Fint där. Har varit många gånger där med barnen när de var små och tittat på djuren

Djurparken ja. Perfekt för barnen. Gott om ställen att sätta sig på för en fika och njuta av solskenet. Kul för mig också av samma skäl plus med kameran i högsta hugg. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Djurparken ja. Perfekt för barnen. Gott om ställen att sätta sig på för en fika och njuta av solskenet. Kul för mig också av samma skäl plus med kameran i högsta hugg. :) 

Vad har du för kamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

Fint där. Har varit många gånger där med barnen när de var små och tittat på djuren

Jag har tittat på skärmflygarna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har tittat på skärmflygarna där.

Fast de håller till på andra sidan stan, ganska långt bort på andra berget, Ålleberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Vad har du för kamera?

Den bästa är en Nikon D3300.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Fast de håller till på andra sidan stan, ganska långt bort på andra berget, Ålleberg.

Säker på det? Det här var på 90-talet, jag besökte en på kurorten/rehabstället vid foten av berget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Säker på det? Det här var på 90-talet, jag besökte en på kurorten/rehabstället vid foten av berget.

Det är på Mösseberg ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Hur ser man signalstyrkan för 3G?

Klicka på UMTS, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Klicka på UMTS, antar jag.

Jag har klickat runt där och lite varstans. Men det förgrenar sig så förbannat. Vet ju inte heller vad jag letar efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag har klickat runt där och lite varstans. Men det förgrenar sig så förbannat. Vet ju inte heller vad jag letar efter...

Vet inte hur menyn ser ut där, men UMTS är ett annat ord för 3G. Antar att de värden man bör leta efter har samma etiketter som i 4G, men att värdenas värdering (vad som är bra/dåligt) kan variera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som VERKLIGEN vore intressant skulle vara att se vilken operatör som har bäst täckning där man är. Deras så kallade täckningskartor har ju väldigt lite med verkligheten att göra. Det är ju bara en beräkning där lokala avvikelser förekommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad som VERKLIGEN vore intressant skulle vara att se vilken operatör som har bäst täckning där man är. Deras så kallade täckningskartor har ju väldigt lite med verkligheten att göra. Det är ju bara en beräkning där lokala avvikelser förekommer.

Det blir lite jobbigt att räkna ut eftersom operatör A kan använda 4G-nät som tillhör nätoperatörerna X och Y samt 3G-nätet som tillhör nätoperatören Z samtidigt som operatör B använder 4G-nätet som X har byggt samt 3G-näten som tillhör X,Y och Z.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det blir lite jobbigt att räkna ut eftersom operatör A kan använda 4G-nät som tillhör nätoperatörerna X och Y samt 3G-nätet som tillhör nätoperatören Z samtidigt som operatör B använder 4G-nätet som X har byggt samt 3G-näten som tillhör X,Y och Z.

Jag skrev aldrig att det skulle vara enkelt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad får ni för resultat då och med vilken operatör?
Mitt rsrp0 varierar mellan 80 och 90 medan rsrq0 brukar hålla sig på 13. Medelmåtta signalstyrka och kvalitet här med Telia.

 

meas16.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...