Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud och Bilder: förstår inte hur allt hänger ihop.


vote
 Share

Rekommendera Poster

Ja det är ett alternativ som du kan testa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, lappen71 säger:

Ja det är ett alternativ som du kan testa. 

 

Yep. Antar att Lightbox inte är någon typ av molntjänst inom Camera+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, vote säger:

 

Yep. Antar att Lightbox inte är någon typ av molntjänst inom Camera+?

 

Du kan välja om filerna ska lagras lokalt i appen. Eller använder du iCloud lightbox sync. Har ingenting med iCloud bildbibliotek utan sin egen lösning. 

 

0BD17BBC-0920-4C3E-856C-76EF0B5E3C37.thumb.jpeg.e546faec32fdd2a95d76367da86e9264.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Du kan välja om filerna ska lagras lokalt i appen. Eller använder du iCloud lightbox sync. Har ingenting med iCloud bildbibliotek utan sin egen lösning. 

 

0BD17BBC-0920-4C3E-856C-76EF0B5E3C37.thumb.jpeg.e546faec32fdd2a95d76367da86e9264.jpeg

 

OK! Låter som att jag löst problemet :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
br-Augustinus

Jag har en följdfråga om synkningen. Om jag redigerar bild i "Bilder" på Macen, så är det inte den redigerade bilden som finns i iCloud Bilder, utan den första, oredigerade bilden, och därmed inte heller i min iPhone eller iPad. Konstigt. På Macen ser allt bra ut. Alternativ för Maten är "Hämta original till datorn", på iPhone och iPad "Optimera iPhone-lagring" och "Överför min bildström". Hur gör jag för att de på Magen emigrerade bilderna synkas med iCloud Bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, br-Augustinus säger:

Jag har en följdfråga om synkningen. Om jag redigerar bild i "Bilder" på Macen, så är det inte den redigerade bilden som finns i iCloud Bilder, utan den första, oredigerade bilden, och därmed inte heller i min iPhone eller iPad. Konstigt. På Macen ser allt bra ut. Alternativ för Maten är "Hämta original till datorn", på iPhone och iPad "Optimera iPhone-lagring" och "Överför min bildström". Hur gör jag för att de på Magen emigrerade bilderna synkas med iCloud Bilder?

Nej helt fel. Redigerar du en bild i Bilder och har iCloud bildbibliotek aktiverat kommer den redigerade bilden att synas i alla enheter som är inloggade med samma Appel-ID och på iCloud.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

Så här står det på Apples sida om synkning 

 

083E5424-B0BB-4470-9FF3-C69BA546EA55.jpeg

A4CF4368-EE19-4352-99BF-3FE0508B8573.jpeg

9EAC7777-B832-40E0-98AC-4542D3BE40F3.jpeg

Ingenting av det där har med frågeställningen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

br-Augustinus
1 timme sedan, lappen71 säger:

Nej helt fel. Redigerar du en bild i Bilder och har iCloud bildbibliotek aktiverat kommer den redigerade bilden att synas i alla enheter som är inloggade med samma Appel-ID och på iCloud.com

Men den GÖR ju defacto inte det????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, br-Augustinus säger:

Men den GÖR ju defacto inte det????

Japp...det gör det om du har det konfigurerat som jag nyss skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

br-Augustinus
1 minut sedan, lappen71 säger:

Japp...det gör det om du har det konfigurerat som jag nyss skrev.

Jag redigerar du en bild i Bilder på Macen och har iCloud bildbibliotek aktiverat. Men den redigerade bilden syns INTE i iClod Bilder ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, br-Augustinus säger:

Jag redigerar du en bild i Bilder på Macen och har iCloud bildbibliotek aktiverat. Men den redigerade bilden syns INTE i iClod Bilder ...

Japp det gör den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

br-Augustinus
Just nu, lappen71 säger:

Japp det gör den.

Vi pratar tydligen om varandra, eller så förstår jag ingenting alls. Den redigerade bilden från Bilder på Macen syns INTE i iCloud Bilder, och därmed INTE i iPhone/iPad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, br-Augustinus säger:

Vi pratar tydligen om varandra, eller så förstår jag ingenting alls. Den redigerade bilden från Bilder på Macen syns INTE i iCloud Bilder, och därmed INTE i iPhone/iPad.

 

Jodå det gör det. 

 

 

Skärmavbild 2020-02-22 kl. 22.24.56.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-02-22 kl. 22.26.06.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

br-Augustinus
1 minut sedan, lappen71 säger:

Jodå det gör det. 

 

 

Skärmavbild 2020-02-22 kl. 22.24.56.png

Vad är det som inte går fram? NEJ, den redigerade bilde SYNS INTE. Så jag har kanske gjort något inställningsfel? Tycker ändå jag ställt in allt så som det ska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, br-Augustinus säger:

Vad är det som inte går fram? NEJ, den redigerade bilde SYNS INTE. Så jag har kanske gjort något inställningsfel? Tycker ändå jag ställt in allt så som det ska

Som jag nyss skrev har du det inställt rätt så sker förändringen på andra enheter så sluta käfta emot.

Läs här och följ anvisningarna. https://support.apple.com/sv-se/HT204264#edits

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

br-Augustinus
Just nu, lappen71 säger:

Som jag nyss skrev har du det inställt rätt så skre förändringen på andra enheter så sluta käfta emot.

Läs här och följ anvisningarna. https://support.apple.com/sv-se/HT204264#edits

OK. Trist med oförskämdhet. Jag ger upp att kommunicera med dig. Jag ser ju vad jag ser, det du inte kan acceptera att jag ser ? Precis som Apple instruerar har jag ställt in på alla enheter. Tack. Sov gott, och vakna på bättre humör ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, br-Augustinus säger:

OK. Trist med oförskämdhet. Jag ger upp att kommunicera med dig. Jag ser ju vad jag ser, det du inte kan acceptera att jag ser ? Precis som Apple instruerar har jag ställt in på alla enheter. Tack. Sov gott, och vakna på bättre humör ? 

"Vad är det som inte går fram"  Som man bäddar får man ligga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 200GB iCloud men använder även Dropbox 2TB för lagring av bilder och videor + en hel del externa diskar bara fall i att. ?

Redigerad av cokeman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, br-Augustinus säger:

.. Om jag redigerar bild i "Bilder" på Macen, så är det inte den redigerade bilden som finns i iCloud Bilder, utan den första, oredigerade bilden, och därmed inte heller i min iPhone eller iPad. Konstigt. På Macen ser allt bra ut. Alternativ för Maten är "Hämta original till datorn", på iPhone och iPad "Optimera iPhone-lagring" och "Överför min bildström". 

Jag tror att ditt problem är förknippat med ”överför min Bildström”. Avmarkera det, använd endast iCloud Bilder. Läs mer här, sista stycket förklarar och beskriver. https://support.apple.com/sv-se/HT205743

ibland kan problem lösas genom att logga ut från iCloud, göra säker start, starta om vanligt, logga in igen.

Sven

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...