Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Analytiker oroliga: När kommer en vikbar Iphone?


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Ja det verkar ju vara det nya svarta.

 

Plasttelefoner som skrynklar sig i mitten, säkert inte håller mer än ~1000 vikningar. En tjock telefon med världens bredaste bezel. Samtidigt får man en tablet på 6 tum, som man ska lyckas köra tre appar samtidigt på. Och allt detta till ett pris som skulle räckt till en iPhone XS, en iPad Pro och kanske lite mer.

 

Ja Apple får skynda sig. Tåget mot botten går snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta bara så kommer Foldgate, den största floppen i smartphonehistorien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniken är inte mogen än men n'r den blir det så tror jag att den kommer bli vanlig.

Ingen hade väl en tanke på att man "behövde" en iPad men se hur vanlig dom är nu.

När barnsjukdomarna är bortarbetade så kommer den finnas en marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nästan min 5,5” skärm är för stor. 

Tyckte bättre om min SE jag hade förut som tyvärr blev stulen. Gillar min 5C skarpt trots att den är gammal och har bara 8GB minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Tekniken är inte mogen än men n'r den blir det så tror jag att den kommer bli vanlig.

Ingen hade väl en tanke på att man "behövde" en iPad men se hur vanlig dom är nu.

När barnsjukdomarna är bortarbetade så kommer den finnas en marknad.

Gillar inte gångjärn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Tekniken är inte mogen än men n'r den blir det så tror jag att den kommer bli vanlig.

Ingen hade väl en tanke på att man "behövde" en iPad men se hur vanlig dom är nu.

När barnsjukdomarna är bortarbetade så kommer den finnas en marknad.

Var inte iPad först ut när det gäller surfplattor? 

Jag minns när de första Androidplattorna kom, rena skräpet, köpte en 7” för några år sedan, dög inte mycket till annat än surfa i princip. Köpte senare en Asus som var lite vassare med större skärm och 4G, men glädjen över den varade inte länge, laddade den ovanpå soffan och jag satte mig hastigt och lyckdades bryta sönder hela laddporten och en del av innanmätet...

 

När det gäller iPad så funderar jag på begagnat, behöver inte mer än typ 32GB minne, men hyfsad skärm. Vet inte om det är värt att satsa på en 2-3 generations iPad för någon tusenlapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, iMarc säger:

Var inte iPad först ut när det gäller surfplattor? 

Jag minns när de första Androidplattorna kom, rena skräpet, köpte en 7” för några år sedan, dög inte mycket till annat än surfa i princip. Köpte senare en Asus som var lite vassare med större skärm och 4G, men glädjen över den varade inte länge, laddade den ovanpå soffan och jag satte mig hastigt och lyckdades bryta sönder hela laddporten och en del av innanmätet...

 

När det gäller iPad så funderar jag på begagnat, behöver inte mer än typ 32GB minne, men hyfsad skärm. Vet inte om det är värt att satsa på en 2-3 generations iPad för någon tusenlapp?

Du hade behövt ha installerat ett antisättasigprogram på din Asus. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Var inte iPad först ut när det gäller surfplattor? 

 

Nej men det var Apple som gjorde dom populära och användbara.

 

https://www.businessinsider.com/heres-visual-proof-of-just-how-badly-microsoft-blew-it-with-tablets-2013-5?r=US&IR=T&IR=T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

 

När det gäller iPad så funderar jag på begagnat, behöver inte mer än typ 32GB minne, men hyfsad skärm. Vet inte om det är värt att satsa på en 2-3 generations iPad för någon tusenlapp?

 

Absolut inte för den kan man bara uppdatera till iOS 9.3.5 och det börjar komma appar som kräver högre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Absolut inte för den kan man bara uppdatera till iOS 9.3.5 och det börjar komma appar som kräver högre version.

Jaha. Vilken är den billigaste modellen som kan uppdateras till det senaste iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, iMarc säger:

Jaha. Vilken är den billigaste modellen som kan uppdateras till det senaste iOS?

 

Apples "budget iPad" såklart, den som bara heter iPad:

 

https://www.apple.com/se/shop/buy-ipad/ipad-9-7

 

Den är riktigt bra för det priset även om den såklart inte når upp till iPad pro nivån, vilket är lite av poängen med den. Stöd för penna gör att den är ett bra köp hursomhaver.

 

Hos tredjeparts-ÅF kan du få den för ett par hundralappar billigare också:

 

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4734861

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2019-03-11 på 16:35, iMarc säger:

Jaha. Vilken är den billigaste modellen som kan uppdateras till det senaste iOS?

De äldsta är i alla fall iPad Air och iPad mini 2 (båda från 2013). Vet inte vilken som är billigast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...