Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ändra tryckkänslighet för skärm på iPhone 7?


kenla

Rekommendera Poster

Jag har ersatt min iPhone 6 med en iPhone 7 och jag håller på att bli galen på hur tryckkänslig skärmen är på iPhone 7 jämfört med min iPhone 6. Så fort jag bara nuddar skärmen vid en länk så öppnar den länken och så var det inte på min gamla telefon. Det är väldigt svårt att bläddra på t ex aftonbladet eller expressens webbsidor utan att varenda länk vaknar till och öppnar sitt mål.

 

Finns det något sätt att ställa in tryckkänsligheten på skärmen på iPhone 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Kolla Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel.

 

Till exempel under "Touch Accomodations" eller vad det kan heta på svenska kan du ställa in hur länge du måste hålla ner fingret för att det ska räknas.

 

Det finns rätt mycket inställningar där som kanske kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det på Apple

 

875EE929-C212-4867-B27E-E0982214F1A2.jpeg

47302E5C-E9CA-40B2-8A96-BE82154A45BB.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen med alls svar hittills. Tyvärr hjälper inget än så länge. Bara att försöka följa alla svar vis e- post har genererat ca 40 felaktiga länköppningar och just nu får jag en del felaktiga tangentnedslag jag aldrig haft på iphone 6. Kanske är det något hårdvarufel på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Tjockt skärmskydd, Panzerglass, kanske.

Jag vet inte hur mycket mindre känsligheten blev av det eftersom skärmskyddet åkte på direkt vid köpet. Jag upplever min iPhone 7 som utmärkt att hantera och inga som helst problem med touch.

Kanske någon inställning, exempelvis i Allmänt>Hjälpmedel. Om svårt att hitta vad som är fel kan en återställning hjälpa. Allmänt>Nollställ>Nollställ alla inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...