Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite till Mojave?


Macparon

Rekommendera Poster

SKall uppdatera min dator, har Yosemite.

 

Kan jag å direkt till Mojave, eller måste jag köra El Capitan först?

 

Provade att söka efter El Capitan, hittar dock inte, var finns det?

 

Skulle dock föredra att köra Mojave direkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Macparon säger:

SKall uppdatera min dator, har Yosemite.

 

Kan jag å direkt till Mojave, eller måste jag köra El Capitan först?

 

Provade att söka efter El Capitan, hittar dock inte, var finns det?

 

Skulle dock föredra att köra Mojave direkt.

 

El Capitan hittar du här (länken dirigerar till App Store där du också hittar Mojave).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Vilken dator har du?

Är den kompatibel?

Har du nog med RAM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Stereotypen säger:

Vilken dator har du?

Är den kompatibel?

Har du nog med RAM?

 

Har en sen 2013, 8gig RAM, borde fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2 timmar sedan, Alix säger:

El Capitan hittar du här (länken dirigerar till App Store där du också hittar Mojave).

 

Provade ladda ner El Capitan, men säger "this version of OSX 10.11 cannot be installed on this computer".

 

Hmmm....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du syftar på alt-kringla-R, provade men verkar inte fungera, fick bara alternativet att installera Maverick vilket jag inte ville.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ladda hem Mojave från App Store? Om du inte hittar det så ska det räcka med att söka efter det där. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Macparon säger:

Antar att du syftar på alt-kringla-R, provade men verkar inte fungera, fick bara alternativet att installera Maverick vilket jag inte ville.


Alt-kringla-R kräver Sierra (10.12) eller högre för att installera det senaste OS X som är kompatibelt med datorn, om du har Yosemite (10.10) nu så kommer det bara att installera det OS X som din dator kom med från början (vilket i ditt fall bör ha varit Mavericks, så det är logiskt att Mavericks kommer upp för dig). 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Raphael säger:

Har du provat att ladda hem Mojave från App Store? Om du inte hittar det så ska det räcka med att söka efter det där. 
 

 

Trodde inte man kunde installera Mojave direkt på Yosemite. Men det fungerade utmärkt. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Macparon säger:

 

Trodde inte man kunde installera Mojave direkt på Yosemite. Men det fungerade utmärkt. Tack!


Gott så! Ja normalt är det bara att installera det senaste som fungerar, man ska inte behöva gå genom ett tidigare. 
El Capitan behövs bara för den som inte kan uppdatera till Mojave, eller för den som har en så gammal dator så den har Snow Leopard, och då kan El Capitan behövas innan man kan uppdatera till nyare än El Capitan, men det är alltså undantag. Din dator är inte tillräckligt gammal för att tillhöra de undantagen. :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderade frugans iMac från Mavericks till High Sierra, enda problemet var att Mail strulade lite, tappade sina inställningar, men jag löste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...