Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad mini 5, är den på väg? Lr bara lösa rykten?


ulbn

Rekommendera Poster

På Apples hemsida (minns inte vilken) kunde man gå in och se vad dom ger för min iPad mini 4 med simkortplats,  minne 64 GB, mkt välskött och 100% välfungerande...

Skrev in all info, "ticked all boxes" etc men det slutgiltiga svaret från Apple blev till min förvåning:

 

"Återköpes inte för ev inbyte...Släng den på återvinningen "

- Min nuvarande, är den verkligen en helt värdelös padda?? Då MÅSTE jag ju köpa en mini 5 direkt när/om den kommer...Nya features?

- Det är ju nästan så att jag kan överväga att bli android igen...

ulbn 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju sälja den på

Blocket, Tradera eller till någon firma som säljer begagnad elektronik. Eller så behåller du den och fortsätter att använda den. När Apple släpper nya modeller är som alltid en hemlighet tills Apple talar om det. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, ulbn säger:

Min nuvarande, är den verkligen en helt värdelös padda?

Bara för Apple och de handlar ju normalt sett inte med begagnade Apple-prylar.

Det finns, som Raphael påpekade, andra köpare om du inte vill använda den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Så länge den fungerar och går att uppdatera är den väl OK?

Använder  iPad Mini 2 ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man öppnar mailet fr Apple och dom vill att man ska byta upp sig, inviterar dom ju till att värdera den enhet jag har för ett eventuellt inbyte...se skärmdumpen nedan:

"Värdelös" säger dom ju egentligen då - och hjälper mig t o m att ta den till återvinningen!

Sammanfattningen av enheten, baserades ju på bästa (och fullständigt ärliga svar från mig) svarsalternativet - se själv!

 

OM det nu är så att den t ex helt enkelt är för gammal, tre år...ja men SÄG DET DÅ, Apple!

Jag begriper ju själv jag får ut bästa priset gm att annonsera ut den själv på Blocket, Tradera etc. 

Det var ju liksom det som var "the point" med mitt första inlägg....att försöka locka den "dumma kunden" att köpa nåt han egentligen inte behöver...

 

Dvs den girigheten... att tjäna mera pengar, få mig att köpa en ny och låta mig tro att min nuvarande är värdelös... "money makes the world go around"!

1213215982_PaddvrderingKr.thumb.png.bc0caf06c2c3ba5f904c26673eeb25a1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var, exakt, säger Apple att de vill att du ska byta upp dig?

Det är ju DU som är pådrivande genom att försöka sälja den till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ulbn säger:

När man öppnar mailet fr Apple och dom vill att man ska byta upp sig, inviterar dom ju till att värdera den enhet jag har för ett eventuellt inbyte...se skärmdumpen nedan:

"Värdelös" säger dom ju egentligen då - och hjälper mig t o m att ta den till återvinningen!

Sammanfattningen av enheten, baserades ju på bästa (och fullständigt ärliga svar från mig) svarsalternativet - se själv!

 

OM det nu är så att den t ex helt enkelt är för gammal, tre år...ja men SÄG DET DÅ, Apple!

Jag begriper ju själv jag får ut bästa priset gm att annonsera ut den själv på Blocket, Tradera etc. 

Det var ju liksom det som var "the point" med mitt första inlägg....att försöka locka den "dumma kunden" att köpa nåt han egentligen inte behöver...

 

Dvs den girigheten... att tjäna mera pengar, få mig att köpa en ny och låta mig tro att min nuvarande är värdelös... "money makes the world go around"!

1213215982_PaddvrderingKr.thumb.png.bc0caf06c2c3ba5f904c26673eeb25a1.png

Ditt resultat verkar lite konstigt.

jag skulle få ca 900:- för min iPhone 6+.

(vilket jag tyckte var dåligt eftersom jag köpte den för 6 månader sedan för 3500:-, när jag hade ramlat o krascat min original- 6+.

utbytestelefon, sålunda)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Telly82 säger:

Var, exakt, säger Apple att de vill att du ska byta upp dig?

Det är ju DU som är pådrivande genom att försöka sälja den till Apple.

Bäste Telly 82!

 

Se bifogade skärmdumpar från reklam-mailet Apple nyligen skickade mig - jag har gjort egna förtydliganden/mina kommentarer på PNG-filerna ...och nog vill dom väl att jag köper på mig mera produkter från Apple?  - Helst utan inbyteskostnad för Apple i detta fall...

 

Och tänk - jag kunde faktisk räkna ut det själv, att bästa ekonomiska utbytet får jag sannolikt genom att själv annonsera ut min iPhone 4 mini på diverse fora som Blocket, Tradera etc. 

 

För att slutligen återknyta till "my originally posted message", så avvaktar jag en ev ny iPad mini 5 om dess kommande lansering inte bara är lösa rykten - jag KANSKE blir spekulant på en sådan OM priset för den nya iPad 5, vägt mot nyttan det möjligen kan ge mig med en ny, är någorlunda motiverat!

 

mvh

ulbn

 

 

 IMG_0593Apple2R.thumb.png.e5b143b939de5b41ac9663c8a9925084.png

 

IMG_0592TApple2.thumb.png.ab0a332e0e76f5a7949c4e1b9b6a6aba.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, boevil säger:

Ditt resultat verkar lite konstigt.

jag skulle få ca 900:- för min iPhone 6+.

(vilket jag tyckte var dåligt eftersom jag köpte den för 6 månader sedan för 3500:-, när jag hade ramlat o krascat min original- 6+.

utbytestelefon, sålunda)

 

Hej Boevil

 

Mitt resultat, värde 0:- för min 3 år gamla men mycket välskötta och fullt fungerande iPad mini 4 tycker jag väl själv var konstigt och särskilt dåligt...men jag hade nog inte förväntat mig maxvärdet 3397:-som anges i reklamen...men i alla fall nånstans däremellan. 

 

I likhet med de flesta andra stora företag i IT-branschen, bedriver ju Apple definitivt ingen välgörenhet, utan det handlar ju bara om ekonomiskt resultat till syvende och sist för Apple också. Vi som kunder/konsumenter kan bara se till VÅRA intressen...låt oss därför vara kritiska och och välja möjligheten att avstå när ett erbjudande inte är tillräckligt intressant! 

mvh

ulbn

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ulbn säger:

Se bifogade skärmdumpar från reklam-mailet Apple nyligen skickade mig

Det ser inte ut som e-post. Det ser ut som en webbsida. Och då måste du själv ha gått dit.

 

Och om du har fått e-post från Apple så har du själv godkänt att de skickar det till dig. Avregistrera dig från utskicken så är ditt "problem" löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

 

192739009_Skrmavbild2019-03-09kl_08_19_00.thumb.png.e1d918537564eeb2777a627279585b4e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man tolka "Fuktskador"?

Lappens iPad har fuktskador, men har ändå ett värde?

Ulbns iPad har inte fuktskador, men har inte ett värde?

 

Eller menas egentligen "Avsaknad av fuktskador" i sammanställningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Hur ska man tolka "Fuktskador"?

Lappens iPad har fuktskador, men har ändå ett värde?

Ulbns iPad har inte fuktskador, men har inte ett värde?

 

Eller menas egentligen "Avsaknad av fuktskador" i sammanställningen?

 

Ja det är frågan.Så där har det varit hela tiden och det är lite konstigt.

Jag returnerade en iPad 2 för länge sen och samma sak då. När jag fyllde i att den inte, som jag tolkar det, inte fuktskador blev det 0:- i värde. Klickade jag i fuktskador blev den värd 500:- som jag sedan fick 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, lappen71 säger:

Klickade jag i fuktskador blev den värd 500:- som jag sedan fick 

Ja, då ska nog ulbn också kryssa i "Fuktskador" och se vad värdet blir då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...