Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ för strömknapp och viloläge


Mroue

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en fråga gällande stationär dator där datorn startas upp av sig själv ibland och ibland startas den upp av husdjuren när de är uppe på kontorsbordet. Finns det något alternativ så att djuren inte kan väcka datorn när de rör till musen eller tangenterna. Tänkte ett alternativ så att datorn enbart vaknar upp ur viloläget igen när jag trycker på strömförsörjningsknappen istället för tangentbordet eller musen eller någon liknande?

 

Vet om att man kan switcha av och på tangentbord och mus men tänkte mer på inställningsmässigt. 

Tacksam för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog inget "kattlås", troligen enklare att träna husdjuren i stället. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har trådlösa enheter, tangentbord och mus, så tror jag det finns en inställning under Bluetooth där du kan kryssa ur att datorn ska väckas av dina BT-enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ till viloläge är att stänga av datorn. Då är det betydligt svårare att starta den oavsiktligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, KMN säger:

Om du har trådlösa enheter, tangentbord och mus, så tror jag det finns en inställning under Bluetooth där du kan kryssa ur att datorn ska väckas av dina BT-enheter.

Systeminställningar:BT-wakeup.png.451b805653233cd7b1f29e740d8e3356.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Hummel säger:

Det finns nog inget "kattlås", troligen enklare att träna husdjuren i stället. 

 

Haha nej sant ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, KMN säger:

Systeminställningar:BT-wakeup.png.451b805653233cd7b1f29e740d8e3356.png

Tack, exakt vad jag var ute efter ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Telly82 säger:

Ett alternativ till viloläge är att stänga av datorn. Då är det betydligt svårare att starta den oavsiktligt.

Jo det är sant, brukar då stänga av datorn om jag ska iväg. Men använder viloläge om man tar en kort paus, den vaknar då upp snabbare jämfört med avstängning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...