Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta SSD i Macbook Pro 15 (Late 2013)


ActiveGen

Rekommendera Poster

Jag är lite nyfiken på att uppgradera SSD'n i min Late 2013 MacBook Pro 15.

Är det någon som har testat de OEM-SSD'er som finns på ebay?

(https://www.ebay.com/itm/Brand-New-Sealed-1TB-SSUBX-PCIe-SSD-MacBookPro-MacAir-MacPro-iMac-MacMini/264194198471?hash=item3d83338bc7:g:5SoAAOSwmvtcY4km:rk:1:pf:1)

 

Vad jag läst mig till så ska det gå bra att använda de snabbare SSUBX-varianterna (dock kostar de en bra slant).

 

Jag är lite kluven på om det är värt pengarna eller om det är bättre att lägga det på en ny dator - är dock inte alls förtjust i de senaste MBPro-modellerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en del andra forum är åsikterna snarare tvärtom, kör inte på OWC då det har varit strul med energiförbrukning/viloläge/nya OS-uppdateringar osv.

De OEM-ssd'er jag refererar till (kanske var ett dåligt exempel som jag länkade) är ofta märkta med modellnamn som stämmer när man kollar upp dem, sen är det ofta angivet att de kommer från skrotade datorer.

 

Därav min grundfråga - nån som testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, ActiveGen säger:

Jag är lite nyfiken på att uppgradera SSD'n i min Late 2013 MacBook Pro 15.

Är det någon som har testat de OEM-SSD'er som finns på ebay?

(https://www.ebay.com/itm/Brand-New-Sealed-1TB-SSUBX-PCIe-SSD-MacBookPro-MacAir-MacPro-iMac-MacMini/264194198471?hash=item3d83338bc7:g:5SoAAOSwmvtcY4km:rk:1:pf:1)

 

Vad jag läst mig till så ska det gå bra att använda de snabbare SSUBX-varianterna (dock kostar de en bra slant). ...

Här finns nog få som har testat. Men att döma av recensionerna så är det bra grejer. De har testat i alla fall.

 

4 timmar sedan, ActiveGen säger:

... Jag är lite kluven på om det är värt pengarna eller om det är bättre att lägga det på en ny dator - är dock inte alls förtjust i de senaste MBPro-modellerna.

Absolut värt att uppgradera (om den är fräsch i övrigt). De nyare modellerna med sina kassa tangentbord skulle jag undvika om jag kunde välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...