Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone kopplar ner från WiFi


Filburt

Rekommendera Poster

21 minuter sedan, Filburt säger:

Måste återkomma i detta ärende efter det att jag läst artikeln den 16 april i Mac World om hur man tar reda på vilken modell av iPhone man har. Där står följande "Längst upp på sidan kan du se en del intressant information om SKU-numren. Om vår testtelefon hade varit en utbytesenhet hade telefonen till exempel haft ett ”N” istället för ett ”M” i början av numret." Det var nämligen det jag misstänkte att en utbytestelefon inte är densamma som när du köper en ny. Förmodligen med sämre prestanda vilket bevisas av att den ursprungliga inköpte telefonen iPhone 8 fungerade perfekt medan bägge de utbytestelefoner jag fick inte fungerade. Mycket intressant och som borde kontrolleraa

Jag har  M i början av mitt modellnummer är jag i riskzonen ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Du får väl åka hem till Filburt och testa........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Stereotypen säger:

Du får väl åka hem till Filburt och testa........

 

Du menar åka hem till sig själv ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är Filburt o Danneboi99 samma person så..........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Stereotypen säger:

Är Filburt o Danneboi99 samma person så..........

 

 

Misstänksamt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad ni åsyftar. Riktigt svammel om att två av oss skulle vara samma person. Om ingen av er tidigare förstått så är det så att jag eller rättare sagt min hustru

fick en utbytestelefon som inte fungerade och sedan återigen ytterligare en med samma dåliga resultat när det gäller wifi. När vi sedan tömde sparbössan och köpte en iPhone X så fungerade wifi på samma sätt som det gjort med den iPhone 8 som hon använt tidigare och som således fungerade perfekt. Helt onödigt köp m.a.o. om utbytestelefonen fungerat. Det är utbytestelefonerna som inte fungerat. Trodde att jag förklarat det tillräckligt klart. Jag misstänker därför att utbytestelefoner inte har samma prestanda som nyinköpta. Det är bara det jag skulle vilja ha en kommentar  om. Det som är klarlagt är att utbytestelefoner märks på avvikande sätt och varför gör de det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Filburt säger:

Förstår inte vad ni åsyftar. Riktigt svammel om att två av oss skulle vara samma person. Om ingen av er tidigare förstått så är det så att jag eller rättare sagt min hustru

fick en utbytestelefon som inte fungerade och sedan återigen ytterligare en med samma dåliga resultat när det gäller wifi. När vi sedan tömde sparbössan och köpte en iPhone X så fungerade wifi på samma sätt som det gjort med den iPhone 8 som hon använt tidigare och som således fungerade perfekt. Helt onödigt köp m.a.o. om utbytestelefonen fungerat. Det är utbytestelefonerna som inte fungerat. Trodde att jag förklarat det tillräckligt klart. Jag misstänker därför att utbytestelefoner inte har samma prestanda som nyinköpta. Det är bara det jag skulle vilja ha en kommentar  om. Det som är klarlagt är att utbytestelefoner märks på avvikande sätt och varför gör de det?

Inget förvånande alls, många verkar inte testa telefonerna innan försäljning. En bekant fick hem en helt ny i kartong 5S som var operatörslåst till Telia. Firman fattade inget och bad honom returnera telefonen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...