Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone kopplar ner från WiFi


Filburt

Rekommendera Poster

Min hustru har en iPhone 8 inköpt jan 2019. Nui i febr upptäckte hon att den kopplade ner sig från trådlöst till 4G i vår bostad. Vid ny anslutning så hände samma sak efter en stund. Jag har själv en iPhone X och med den händer aldrig detta. Talade med Apple support och vi nollställde nätverket i hennes iPhone. Blev inte bättre. Besökte Genius Bar i Täby och då nollställdes hela telefonen. Samma sak hände igen. Besökte åter Genius Bar och denna gång byttes telefonen ut. Tyvärr blev det inte bättre med den nya telefonen. När den kopplat ner sig till 4G och man går till Inställningar och klickar på WiFi och aktuellt nätverk så kommer det upp ett fönster som säger att det är fel lösenord utan att man angivit något lösenord. Därefter kan den gå tillbaka till WiFi utan att man anger lösenordet och sedan upprepas allt igen. Har iPhone 8 sämre antenn än iPhone X eller vad kan det beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
48 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Gäller det här endast i ert hemmanätverk? Då skulle det kanske kunna vara så att någon lyckats ställa in er router så att den ogillar vissa enheter, men det låter orimligt.

 

Vad gäller antennerna så skulle jag kolla på https://www.ifixit.com/Device/iPhone_8 och https://www.ifixit.com/Device/iPhone_X

så man ska isåfall lämna in den till en  wifi antenn reparatör ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Det skulle inte hjälpa i något av de fall jag nämner. Däremot kanske det skulle kunna hjälpa, i det sistnämnda fallet, att anlita någon som kan slöjda ihop en bättre antenn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det skulle inte hjälpa i något av de fall jag nämner. Däremot kanske det skulle kunna hjälpa, i det sistnämnda fallet, att anlita någon som kan slöjda ihop en bättre antenn.

genom att lämna in den på bytes av wifi antenn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 minut sedan, Danneboi99 säger:

genom att lämna in den på bytes av wifi antenn ?

Är du efterbliven eller har du helt enkelt glömt läsa tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Är du efterbliven eller har du helt enkelt glömt läsa tråden?

nej eftersom jag själv har samma problem vad ska man göra det då vem ska man gå till? så man får det löst ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
5 minuter sedan, Danneboi99 säger:

nej eftersom jag själv har samma problem vad ska man göra det då vem ska man gå till? så man får det löst ?

Se trådens fjärde inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är du efterbliven eller har du helt enkelt glömt läsa tråden?

Trevlig ton!

Postande av inlägg kanske inte ska kombineras med andra sysselsättningar som hör lördagskvällen till…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, KMN säger:

Trevlig ton!

Postande av inlägg kanske inte ska kombineras med andra sysselsättningar som hör lördagskvällen till…

 

Då kanske du ska sluta posta helt för jag tolkar av tonen i dina inlägg att du är hög på droger eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Då kanske du ska sluta posta helt för jag tolkar av tonen i dina inlägg att du är hög på droger eller liknande.

Det säger mer om dig än om mig.

Vore mer vårt att ta på allvar om du gav exempel på denna av dig tolkade ton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, KMN säger:

Det säger mer om dig än om mig.

Vore mer vårt att ta på allvar om du gav exempel på denna av dig tolkade ton.

 

Du gör din tolkning av hans inlägg och jag gör min av dina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 

Du gör din tolkning av hans inlägg och jag gör min av dina inlägg.

I det aktuella inlägget – som jag kommenterade – fanns inte utrymme för så mycket tolkning.

Men hur blev det? Hade du några exempel på inlägg som du tolkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99

Men  kan en akturiserad verkstad fixa   En bättre wi-fi  antenn ? Eller blir det bara Apple original delar när dom utför jobbet  ? Vem ska man gå till som har bättre wi-fi antenner för IPhone ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är du efterbliven eller har du helt enkelt glömt läsa tråden?

Din otrevliga och sarkastiska ton med personliga påhopp är föga imponerande. Märkligt att du inte blivit avstängd från forumet ännu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 timmar sedan, iMarc säger:

Din otrevliga och sarkastiska ton med personliga påhopp är föga imponerande. Märkligt att du inte blivit avstängd från forumet ännu. 

Halleluja, älskling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 timmar sedan, Danneboi99 säger:

Men  kan en akturiserad verkstad fixa   En bättre wi-fi  antenn ? Eller blir det bara Apple original delar när dom utför jobbet  ? Vem ska man gå till som har bättre wi-fi antenner för IPhone ?

Det här inlägget bör inte läsas oberoende av mina övriga inlägg i tråden.

 

En av Apple auktoriserad verkstad lär inte ersätta någon del med en del som uppfyller annan standard än den ersatta delen. Är du intresserad av en fetare antenn så får du helt enkelt leta upp någon som erbjuder bättre wifi-antenner, inklusive eventuella nödvändiga systemanpassningar, till iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag fick inte mycket hjälp med problemet men vill berätta hur det slutade. Efter besök på Genius Bar byttes telefonen till en ny iPhone 8. Den visade samma problem dvs kunde inte förbli uppkopplad till wifi. Fick då byta även den till ännu en ny iPhone 8. När även den visade samma fel ledsnade jag. Apple Store vägrade inse felet. Fick bita i det sura äpplet och betalade mellan till en ny iPhone XS. Den fungerar alldeles utmärkt och kopplar aldrig upp till 4G i hemmanätverket. Apple Store påstår att det inte är någon skillnad på antennerna i dessa modeller men då kan man fråga sig vad det beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

iPhone 8 kanske är den sämsta lur Apple byggt?

 

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, iMarc säger:

Det verkar så. 

 

Pga av dessa inlägg? Vet du hur många miljoner iPhone 8 som sålts och hur många procent dessa utgör? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerligen inga procent alls men det är ju inte det som är det märkliga. Fel kan alltid uppstå men att min iPhone X fungerar och hustruns nya iPhone XS fungerar men inte 2 st helt nya iPhone 8. Alla 4 har använts på exakt samma sätt i samma nätverk. Jag blev erbjuden att prova ytterligare en iPhone 8 men där gick gränsen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Måste återkomma i detta ärende efter det att jag läst artikeln den 16 april i Mac World om hur man tar reda på vilken modell av iPhone man har. Där står följande "Längst upp på sidan kan du se en del intressant information om SKU-numren. Om vår testtelefon hade varit en utbytesenhet hade telefonen till exempel haft ett ”N” istället för ett ”M” i början av numret." Det var nämligen det jag misstänkte att en utbytestelefon inte är densamma som när du köper en ny. Förmodligen med sämre prestanda vilket bevisas av att den ursprungliga inköpte telefonen iPhone 8 fungerade perfekt medan bägge de utbytestelefoner jag fick inte fungerade. Mycket intressant och som borde kontrolleraa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...