Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får ej sms från företag etc


noozen

Rekommendera Poster

Jag får ej längre sms från företag, avier från posten, försäkringskassan etc (ej heller reklam för den delen) sedan en tid tillbaka. Vilket också innebär att tvåfaktorsautentisering inte heller fungerar för de tjänster som kräver det. Någon som har en bra ide om varför det blivit så här? Har fungerat problemfritt fram till ca två veckor sedan. Sms från vanliga nummer fungerar. Har en iPhone X. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

D1A10C2C-CC58-4E6D-BDC4-A62B9A1A04CD.jpeg.6d0ad851be7d91cbbd6ec80d14ac225b.jpeg

 

Är detta aktiverat?

Nej det är det inte. Ska det vara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, noozen säger:

Nej det är det inte. Ska det vara det?

Nej, jag har inte det i alla fall.

Om jag vore du skulle jag kolla med min operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken operatör har du? Min sambo hade samma problem med Vimla för ett halvår sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mixxon säger:

Vilken operatör har du? Min sambo hade samma problem med Vimla för ett halvår sedan.

Jag har Telia. Ringt dom angående detta för en vecka sedan men då trodde dom det var telefonen som strulade. Men ska prova ringa idag igen då och hoppas på annat svar idag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle testa att slå på det som Alix föreslog 'Filtrera ...' och sedan slå av för att se om det gör skillnad, kanske svårt att testa. Om på/av inte hjälper, testa återställning av mobilen: https://support.apple.com/sv-se/HT204184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du använder ingen mjukvara som lägger in företagsnr i telefonens blockeringslista typ TrueCaller eller liknande? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, jan.s säger:

Jag skulle testa att slå på det som Alix föreslog 'Filtrera ...' och sedan slå av för att se om det gör skillnad, kanske svårt att testa. Om på/av inte hjälper, testa återställning av mobilen: https://support.apple.com/sv-se/HT204184

 

istället för att återställa hela telefonen kan det vara idé att först bara testa återställa nätverk. En annan fråga du skrev att ”vanliga sms funkar” men funkar specifikt iMessage för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja iMessage fungerar och vanliga sms från vanliga nummer. Har ingen app liknande truecaller heller. Har ringt Telia idag och dom skulle återkomma i eftermiddag, tydligen hade denna person hört talas om detta problem och att det endast berör iPhones?! Fortsättning följer i em...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...