Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så försvarar Apple-höjdaren företagets höga priser


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Tillverkar mer än dom säljer? Menar du att Apple har en massa telefoner på lager som ingen köper?

Något rätt gör Apple när dom tjänar mest av alla tillverkare.

De finns ju lager överallt och så var det inte förr. Dom är stormrika och de tackar sina kunder genom att höja priserna och snåla in på saker de borde ha inkluderat. 

 

Men såna med ditt som det verkar förhållningssätt till Apple är den perfekta kunden. Men de kommer bli färre, ja kanske inte du då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Magnus76 säger:

De finns ju lager överallt och så var det inte förr. Dom är stormrika och de tackar sina kunder genom att höja priserna och snåla in på saker de borde ha inkluderat. 

 

Men såna med ditt som det verkar förhållningssätt till Apple är den perfekta kunden. Men de kommer bli färre, ja kanske inte du då ;)

 

Jasså så det vet du? 

 

Ja jag är en nöjd iPhone ägare och som har råd med det. Klankar inte ner på ditt val av telefon så jag undanber mig det från din sida också. Ska du vara hånfull får du vara det på något annat forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Magnus76 säger:

End of diskussion 

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prissättningen från från Appel har väl alltid varit högre än konkurrenterna både på dator och mobil sidan.

Men det som sällan kommer upp i dom när detta diskuteras är att Appel har utvecklings kostnader för både hårdvara och mjukvara, det är väldigt få bolag som har det.

 Det enda som jämnförs är hårdvaran när Appels höga pris ska diskuteras vilket är lite missvisande.

 

Sedan kan jag hålla med om att dom saltar priset i överkant men att tro att dom kan gå ner till nivån med konkurrenter som använder mjukvara som andra står för utvecklingskostnaderna är inte möjligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-02-26 på 00:25, lappen71 säger:

 

Den är avsedd för den som kräver en kraftfull surfplatta med mycket lagring.

Inte för någon som tittar på Netflix eller surfar på forum 

 

Möjligt. Men Amazon tror annat. :P 

 

76143DE4-9D1E-4A55-8E2D-E336031695F6.jpeg.8f58dce98ba34f0f8f89ab41a1e94f72.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Möjligt. Men Amazon tror annat. :P 

 

76143DE4-9D1E-4A55-8E2D-E336031695F6.jpeg.8f58dce98ba34f0f8f89ab41a1e94f72.jpeg

 

Måste väl göra något på rasten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Aayden säger:

Prissättningen från från Appel har väl alltid varit högre än konkurrenterna både på dator och mobil sidan.

Men det som sällan kommer upp i dom när detta diskuteras är att Appel har utvecklings kostnader för både hårdvara och mjukvara, det är väldigt få bolag som har det.

 Det enda som jämnförs är hårdvaran när Appels höga pris ska diskuteras vilket är lite missvisande.

 

Sedan kan jag hålla med om att dom saltar priset i överkant men att tro att dom kan gå ner till nivån med konkurrenter som använder mjukvara som andra står för utvecklingskostnaderna är inte möjligt.

 

 

Apple är den riktigt Store innovatören utan vilken vi inte fått se dessa underbara underverk, riktiga smartmobiler och läsplattor.

 

En annan detalj som de flesta inte förstår är att Apple har den bästa tekniken i sina apparater. "We can't ship junk". Det gör att jag kunnat använda min MacBook pro i 8 år och räknar kallt med att kunna använda min iPhone 7 minst lika länge, om jag vill.

 

Mycket av gnället på Apples priser tror jag kommer från folk med våta drömmar om att få ha en av Apples prylar men dras med mager plånbok. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Apple är den riktigt Store innovatören utan vilken vi inte fått se dessa underbara underverk, riktiga smartmobiler och läsplattor.

 

En annan detalj som de flesta inte förstår är att Apple har den bästa tekniken i sina apparater. "We can't ship junk". Det gör att jag kunnat använda min MacBook pro i 8 år och räknar kallt med att kunna använda min iPhone 7 minst lika länge, om jag vill.

 

Mycket av gnället på Apples priser tror jag kommer från folk med våta drömmar om att få ha en av Apples prylar men dras med mager plånbok. :P 

Kan hålla med om att Appels produkter håller länge.

Om man inte har något behov av det senaste så kan man bruka dom länge.

Min iMac är från 2009, gummans MacBook Pro från 2013, Min iPhone se 2016.

Och min IPhone se har redan överlevt en av gummans samsung lur som köptes samtidigt i samma prisklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant är att notera att Samsung har gigantiska montrar hos bla Telias butik. De formligen bombar oss med reklam överallt. Ändå säljer Apple enorma mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa här verkar inte riktigt förstå att Apple är omsprunget på mobilmarknaden och dess förinnan datormarknaden.

Det finns inget idag som Apple gör bättre än konkurrenterna. Vad gäller deras "innovationsförmåga" så är ju Apple välkända för att stjäla andras idéer så hur man öht kan föra fram det som ett argument är för mig helt främmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Erik1900 säger:

Vissa här verkar inte riktigt förstå att Apple är omsprunget på mobilmarknaden och dess förinnan datormarknaden.

Det finns inget idag som Apple gör bättre än konkurrenterna. Vad gäller deras "innovationsförmåga" så är ju Apple välkända för att stjäla andras idéer så hur man öht kan föra fram det som ett argument är för mig helt främmande.

Samma gamla Antiappletrams man får höra lite varstans utanför Applevärlden.

Orimliga påståenden som faller eftersom så många köper produkterna och är mycket nöjda med dem. Vem gör IOS och Mac OS X bättre? Pfft...

Har inte jag frågat dig förut om du äger någon enda Appleprodukt? Jag vill ha svar på det! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Samma gamla Antiappletrams man får höra lite varstans utanför Applevärlden.

Orimliga påståenden som faller eftersom så många köper produkterna och är mycket nöjda med dem. Vem gör IOS och Mac OS X bättre? Pfft...

Har inte jag frågat dig förut om du äger någon enda Appleprodukt? Jag vill ha svar på det! 

 

Ingen att bry sig om. Både han och Magnus76 är troll. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Ingen att bry sig om. Både han och Magnus76 är troll. 

 

Tolerera inte att bli förolämpad på det här fomumet. Förväntar mig att "lappen71" får en varning för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Erik1900 säger:

Tolerera inte att bli förolämpad på det här fomumet. Förväntar mig att "lappen71" får en varning för detta.

Du förolämpar samtliga i detta forum med dina angrepp på Apples produkter. Som om dess köpare och användare vore mindre vetande.

 

”Vissa här verkar inte riktigt förstå ...” ska ses i ljuset av följande:

 

Forumregel 2: ”Du förbinder dig att inte posta diskriminerande eller förnedrande inlägg, samt inlägg som är nedlåtande eller kränkande mot andra människor.”

 

Dessutom vägrar du svara på frågan om du själv ens äger/använder någon Appleprodukt. Då får du finna dig i att ifrågasättas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, nja mkt kan jag säkert vara men knappast troll. Lappen har med detta sänkt sin trovärdighet kraftigt. Dig kan man inte längre anse seriös. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2019-03-01 på 23:34, Magnus76 säger:

Hmm, nja mkt kan jag säkert vara men knappast troll. Lappen har med detta sänkt sin trovärdighet kraftigt. Dig kan man inte längre anse seriös. 

 

Om du tittar i lappens inläggshistorik så lär du se att trovärdighet är det minsta som hen verkar oroa sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Erik1900 säger:

 

Om du tittar i lappens inläggshistorik så lär du se att trovärdighet är det minsta som hen verkar oroa sig för.

Tack så mycket för att du tar dig tid. Killarna här älskar tjafset. Jättekul! (Ta't inte så allvarligt! ;) )

Det går att peka på flera skäl till att föredra Apples prylar.

  • Hur väl de funkar tillsammans, med Airdrop, iCloud, med mera.
  • Håller mycket bättre.
  • Åldras bättre.
  • iOS är ljusår bättre strukturerat än Android som gör det mycket enklare att göra saker. Bara en sådan sak som att surfa och lyssna på musik samtidigt var besvärligt i Android 5 när jag använde det.

Det lär dröja innan jag blir nyfiken på Android igen. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, mikaellq säger:

Tack så mycket för att du tar dig tid. Killarna här älskar tjafset. Jättekul! (Ta't inte så allvarligt! ;) )

Det går att peka på flera skäl till att föredra Apples prylar.

  • Hur väl de funkar tillsammans, med Airdrop, iCloud, med mera.
  • Håller mycket bättre.
  • Åldras bättre.
  • iOS är ljusår bättre strukturerat än Android som gör det mycket enklare att göra saker. Bara en sådan sak som att surfa och lyssna på musik samtidigt var besvärligt i Android 5 när jag använde det.

Det lär dröja innan jag blir nyfiken på Android igen. :) 

 

Jag håller i stort sett med. Det jag vänder mig emot är att många på det här bygget verkar tro att Apple är ledande innovatör på mobilmarknaden när så uppenbart inte är fallet.

Jag har fö aldrig förstått mig på fanboy-beteende, jag använder den för tillfället och omständigheterna bästa produkten vad gäller funktionalitet, prestanda, design , kvalitet och hållbarhet (andrahandsvärde). 

Det gör att jag för tillfället föredrar iPhone och iOS framför Android-lurar även om det förstnämnda börjar bli oförskämt dyra i jämförelse med konkurrenterna.

På datorsidan är det mer splittrat, flera datortillverkare har kommit ikapp och tom kommit förbi Apple vad gäller design och kvalitet av sina datorbyggen och Microsoft har med Windows 10 seglat om macOS IMO vad gäller funktionalitet och framförallt kompabilitet, det finns en enorm mängd appar, program och spel för WIndows som inte finns för macOS.

 

Plattor har jag aldrig varit speciellt förtjust i men jag har testat ett antal genom åren och där tycker jag att Apple fortfarande dominerar med apputbudet, kvalitén och designen på plattan för att inte tala om Apple pencil med iPad pro.

 

På mitt arbete använder jag mig främst av PC med Linux i en utvecklingsmiljö som består av pycharm/pandas/jupyter och Rstudio. Även om Linux kommit en lång väg sedan nördtiden på 90-talet så förstår jag att många vanliga användare tycker att det är en för brant uppförsbacke för att de ska använda det men för mig som utvecklare  innebär mångfalden på Linux och andra open source plattformar att jag har möjlighet att nå många fler kunder än enbart macOS eller Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...