Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Airpods ?


iMarc

Rekommendera Poster

1 minut sedan, iMarc säger:

Definitivt inte med det rövarpriset airpodsen har. 

Luftbaljor passar en viss typ av användare och de som uppskattar funktionaliteten tycker att det är väl värt priset. Apples luftbaljor är väldigt populära även för Androidanvändare. För mig spelar de ingen roll. Jag har ett par öronbaljor som duger för mig. Att du inte känner något behov av luftbaljor innebär inte att de är för dyra eller saknar egentligt syfte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar
2 minuter sedan, Alix säger:

Luftbaljor passar en viss typ av användare och de som uppskattar funktionaliteten tycker att det är väl värt priset. Apples luftbaljor är väldigt populära även för Androidanvändare. För mig spelar de ingen roll. Jag har ett par öronbaljor som duger för mig. Att du inte känner något behov av luftbaljor innebär inte att de är för dyra eller saknar egentligt syfte. 

Jo jag har ju mina röda luftbalja. Supernöjd med den. Men naturligtvis är ju airpodsen smidigare storleksmässigt. Men jag tycker priset inte är försvarbart för dem. Samma sak gäller iPhones nya flaggskepp, det är helt sjukt att betala närmare 20 000kr för en telefon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, iMarc säger:

Jo jag har ju mina röda luftbalja. Supernöjd med den. Men naturligtvis är ju airpodsen smidigare storleksmässigt. Men jag tycker priset inte är försvarbart för dem. Samma sak gäller iPhones nya flaggskepp, det är helt sjukt att betala närmare 20 000kr för en telefon. 

Frågan är om du tycker att det är så för dig eller om du tycker att det är så för alla? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Frågan är om du tycker att det är så för dig eller om du tycker att det är så för alla? :fundersam:

Självklart så är jag subjektiv ur mitt perspektiv. Men jag tycker, och säkert många med mig, att Apple tar ut ett rejält överpris för dessa airpods, och även iPhones flaggskepp. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Självklart så är jag subjektiv ur mitt perspektiv. Men jag tycker, och säkert många med mig, att Apple tar ut ett rejält överpris för dessa airpods, och även iPhones flaggskepp. 

Du menar det som kallas vinst? Jo, det stämmer ju. Apple är stenrikt. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Du menar det som kallas vinst? Jo, det stämmer ju. Apple är stenrikt. :P 

Precis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, iMarc säger:

Jo jag har ju mina röda luftbalja. Supernöjd med den. Men naturligtvis är ju airpodsen smidigare storleksmässigt. Men jag tycker priset inte är försvarbart för dem. Samma sak gäller iPhones nya flaggskepp, det är helt sjukt att betala närmare 20 000kr för en telefon. 

 

Dålig på att räkna? Fel på 23%

Den kostar 15400:-

 

75ED7A90-EBB8-44C0-A33E-5F3DD419343D.thumb.jpeg.af0ce36d8ef036c9796087f4c57f886e.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 

Dålig på att räkna? Fel på 23%

Den kostar 15400:-

 

75ED7A90-EBB8-44C0-A33E-5F3DD419343D.thumb.jpeg.af0ce36d8ef036c9796087f4c57f886e.jpeg

Ja men var superb på ekvationer förr. 

Priset var från Apple.se och det är det som räknas, alltid utgångspriset. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Precis

Men det funkar ju inte så att man skäms över vinstmarginalen och därför sänker den, varför skulle man? Svensk aktiebolagslagstiftning påbjuder till och med att man ska maximera (indirekt eftersom det finns särskilda regler i aktiebolagslagens kap. 32 för aktiebolag med vinstutdelningsbegränsning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Ja men var superb på ekvationer förr. 

Priset var från Apple.se och det är det som räknas, alltid utgångspriset. 

 

Nej man utgår från det billigaste 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, iMarc säger:

Ja men var superb på ekvationer förr. 

Priset var från Apple.se och det är det som räknas, alltid utgångspriset. 

 

Och inte ens där har du rätt utan 10% fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nej man utgår från det billigaste 

Nej det är alltid tillverkarens pris som gäller. Det säger väl sig självt? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Men det funkar ju inte så att man skäms över vinstmarginalen och därför sänker den, varför skulle man? Svensk aktiebolagslagstiftning påbjuder till och med att man ska maximera (indirekt eftersom det finns särskilda regler i aktiebolagslagens kap. 32 för aktiebolag med vinstutdelningsbegränsning).

Nej självklart inte. Vet inte något företag som gjort så. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Nej det är alltid tillverkarens pris som gäller. Det säger väl sig självt? 

 

Du tycker det men du gör det inte ens själv utan bara hittar på en siffra.

För att hålla en ärlig debatt kan man alla fall leta reda på det faktiska priset.

 

Nej varför ska man göra det när det handlar om att komma så billigt undan som möjligt.

Bara för att Apple listar den till ett högre pris än andra kommer jag inte att köpa den där.

Så att jämföra med Apples pris blir bara snedvridet när det inte är det priset jag betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Du tycker det men du gör det inte ens själv utan bara hittar på en siffra.

För att hålla en ärlig debatt kan man alla fall leta reda på det faktiska priset.

 

Nej varför ska man göra det när det handlar om att komma så billigt undan som möjligt.

Bara för att Apple listar den till ett högre pris än andra kommer jag inte att köpa den där.

Så att jämföra med Apples pris blir bara snedvridet när det inte är det priset jag betalar.

Ja Ok, men här är priset hos Apple se bild. 

Det är ju tillverkarens pris självfallet som räknas. Sen om man hittar någon butik som säljer originalet billigare, det är en helt annan sak. Som konsument vill man ju ha produkten så billigt som möjligt. 

Meningen med denna diskussionen är ju vad tillverkaren i detta fall Apple har för prissättning. Det är det som var/är relevant. 

5123C07C-9559-470B-BEB3-50BFA14A755F.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, iMarc säger:

Ja Ok, men här är priset hos Apple se bild. 

Det är ju tillverkarens pris självfallet som räknas. Sen om man hittar någon butik som säljer originalet billigare, det är en helt annan sak. Som konsument vill man ju ha produkten så billigt som möjligt. 

Meningen med denna diskussionen är ju vad tillverkaren i detta fall Apple har för prissättning. Det är det som var/är relevant. 

5123C07C-9559-470B-BEB3-50BFA14A755F.png

 

Ja du tycker det men det gör inte jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...