Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Airpods ?


iMarc

Rekommendera Poster

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar
6 minuter sedan, iMarc säger:

Ja hur ka de vara så dyra??

Nästan 2000kr, går ju att få en bra beg iPhone för det priset. 

Äsch, det är ju bara en bråkdel av vad en ny Iphone kostar... :whistling:

 

Edit: Jag köpte just en ny Iphone SE för 2000 kronor för knappt ett år sedan. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Det är ju bara ett par små plastbitar med gammelt bös i

Jag tror inte det. De älskas av de flesta som skaffar sådana. Personligen bryr jag mig dock inte, använder knappt ens de hörlurar som följer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste ju vara riktiga high-end lurar som utklassar earpodsen med hästlängder, annars är inte priset försvarbart. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple vet hur man tar betalt för prylar. Gäller samtliga av deras prylar. Allt Apple gör är överprisat och inget de gör är ekonomiskt försvarbart att köpa.

Tur det det finns alternativ till Apple och det står var och en fritt att köpa eller rata Apples prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, SirKnasen säger:

Apple vet hur man tar betalt för prylar. Gäller samtliga av deras prylar. Allt Apple gör är överprisat och inget de gör är ekonomiskt försvarbart att köpa.

Tur det det finns alternativ till Apple och det står var och en fritt att köpa eller rata Apples prylar.

Du har ju rätt i princip förstås. Man är inte tvungen att använda Apples produkter för att klara sig i informationssamhället. Ändå finns det ett mervärde som Apple erbjuder som många anser vara värt pengarna. Frågan är om det är ett egentligt mervärde eller om det bara är något som de/vi upplever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Du har ju rätt i princip förstås. Man är inte tvungen att använda Apples produkter för att klara sig i informationssamhället. Ändå finns det ett mervärde som Apple erbjuder som många anser vara värt pengarna. Frågan är om det är ett egentligt mervärde eller om det bara är något som de/vi upplever.

Tror det handlar mycket om designen, estetik, och Apple-fanboys/girls. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

Tror det handlar mycket om designen, estetik, och Apple-fanboys/girls. 

Du har väl en Iphone? Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Du har väl en Iphone? Varför?

Designen tilltalar mig, likaså iOS, kvalitén på telefonen, tycker det finns bättre appar än till Android, finns hur mycket tillbehör som helst från tredjepart. Tror att iPhone dessutom är säkrare ur säkerhetsynpunkt än Android. 

 

Edit: Vad gäller Android lurar så har alltid Motorola och Sony stått mig varmt om hjärtat tidigare, men när jag sedan fick en iPhone 5C så förändrades allt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Designen tilltalar mig, likaså iOS, kvalitén på telefonen, tycker det finns bättre appar än till Android, finns hur mycket tillbehör som helst från tredjepart. Tror att iPhone dessutom är säkrare ur säkerhetsynpunkt än Android. 

 

Edit: Vad gäller Android lurar så har alltid Motorola och Sony stått mig varmt om hjärtat tidigare, men när jag sedan fick en iPhone 5C så förändrades allt. 

Ja, du ser. Liknande förhållande gäller säkert Airpods. Varför inte? Synd bara att det verkliga eller upplevda mervärdet kostar så pass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Ja, du ser. Liknande förhållande gäller säkert Airpods. Varför inte? Synd bara att det verkliga eller upplevda mervärdet kostar så pass.

Ja så är det nog. Men att de var så dyra var lite chockartat, skulle inte förvåna mig om det finns lika bra lurar från tredjepart för runt 500kr. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:

Ja så är det nog. Men att de var så dyra var lite chockartat, skulle inte förvåna mig om det finns lika bra lurar från tredjepart för runt 500kr. 

och så får man skilja på EarPods och AirPods 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, iMarc säger:

Det är ju bara ett par små plastbitar med gammelt bös i

 

Fan du är bra blåögd ibland ?

Du har ju ingen aning vad dom innehåller vad dom klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

Ja så är det nog. Men att de var så dyra var lite chockartat, skulle inte förvåna mig om det finns lika bra lurar från tredjepart för runt 500kr. 

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, iMarc säger:

Det är ju bara ett par små plastbitar med gammelt bös i

Det låter som du tycker det är enkelt att bygga ett par själv.  Kanske bygga ett par egna. ?

Det är rätt avancerat med tvåvägs trådlös kommunikation, laddning av batterier osv. Visst dom kostar inte 2000:- att tillverka så klart. Man betalar för en funktion. Jag måste erkänna att så smidigt som dom fungerar,  it just works stämmer bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

Är du säker på det?

 

100% säker.

Jag har avverkat säkert 5 olika trådlösa hörlurar i prisspannet 350-1000:- som alla har fungerat ok med tanke på priset.

Men dom alla har haft sina brister och den största har alltid varit batteritiden och svårigheten att ladda.

Man har alltid varit tvungen att ansluta en kabel till en laddare men med AirPods behövs inte det.

När man intre använder dom så stoppar man dom i fodralet som agerar båder skydd och laddare.

 

När jag köpte mina så trodde jag inte att dom skulle vara så bra som dom är. Det är absolut inget hifi ljud utan det är i paritet med EarPods. Utan det är enkelheten som är den stora grejen

 

Nu har jag inte betalt 2000:- utan dom har kostat 1700-1800:-

Frugan fick sitt par i julklapp och är supernöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

 

100% säker.

Jag har avverkat säkert 5 olika trådlösa hörlurar i prisspannet 350-1000:- som alla har fungerat ok med tanke på priset.

Men dom alla har haft sina brister och den största har alltid varit batteritiden och svårigheten att ladda.

Man har alltid varit tvungen att anlita en kabel till en laddare men med AirPods behövs inte det.

När man intre använder dom så stoppar man dom i fodralet som agerar båder skydd och laddare.

 

När jag köpte mina så trodde jag inte att dom skulle vara så bra som dom är. Det är absolut inget hifi ljud utan det är i paritet med EarPods. Utan det är enkelheten som är den stora grejen

 

Nu har jag inte betalt 2000:- utan dom har kostat 1700-1800:-

Frugan fick sitt par i julklapp och är supernöjd.

Okej. Ja jag får hålla mig till mina earpods

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, iMarc säger:

Tror det handlar mycket om designen, estetik, och Apple-fanboys/girls. 

De elementen har alltid följt Apples produkter - kanske inte alldeles oförtjänt - men att bortse från funktion, design, nytta, användbarhet (glädje), innovation, säkerhet osv är inte särskilt relevant; lika irrelevant som att måla in sej i ett hörn. Som en "kuriositet" kan kanske nämnas att branschen samt vissa analytiker beskyllde Apple för att avsiktligt och från början ha dumpat priset på AirPods i syfte att, s a s, strypa eventuell konkurrens innan den ens fanns. Med andra ord, var priset "omöjligt" att konkurrera med. Och vem vill stoppa in billiga batterier in i hörselgångarna? Inte jag (och inte du, väl?)...puff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara nyansera diskussionen om dyrt eller inte med den här artikeln: 

https://www.nordichardware.se/nyheter/ibm-havdar-att-mac-ar-betydligt-billigare-pc.html

 

Mac kanske är dyrare i inköp, men man tjänar in det i längden. Det säger i alla fall IBM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Mattis.se säger:

Vill bara nyansera diskussionen om dyrt eller inte med den här artikeln: 

https://www.nordichardware.se/nyheter/ibm-havdar-att-mac-ar-betydligt-billigare-pc.html

 

Mac kanske är dyrare i inköp, men man tjänar in det i längden. Det säger i alla fall IBM.

Jag vet inte om det kan kallas nyans att Apple kan vara billigare när det lanseras i ett jättelikt företag. För vem har det betydelse? En medlem här som jobbar i ett stort företag och som tvekar om macen hen får är mer ekonomisk för sitt företag än om hen hade fått en Windowsburk? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...