MacWorld forum Just nu i M3-nÀtverket
GÄ till innehÄll

Rekommendera Poster

Ja hur ka de vara sÄ dyra??

NÀstan 2000kr, gÄr ju att fÄ en bra beg iPhone för det priset. 

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser
Postad (redigerade)
6 minuter sedan, iMarc sÀger:

Ja hur ka de vara sÄ dyra??

NÀstan 2000kr, gÄr ju att fÄ en bra beg iPhone för det priset. 

Äsch, det Ă€r ju bara en brĂ„kdel av vad en ny Iphone kostar... :whistling:

Edit: Jag köpte just en ny Iphone SE för 2000 kronor för knappt ett Är sedan. :) 

Redigerad av Alix

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Det Àr ju bara ett par smÄ plastbitar med gammelt bös i

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Just nu, iMarc sÀger:

Jag tror inte det. De Àlskas av de flesta som skaffar sÄdana. Personligen bryr jag mig dock inte, anvÀnder knappt ens de hörlurar som följer med.

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Det mÄste ju vara riktiga high-end lurar som utklassar earpodsen med hÀstlÀngder, annars Àr inte priset försvarbart. 

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Apple vet hur man tar betalt för prylar. GÀller samtliga av deras prylar. Allt Apple gör Àr överprisat och inget de gör Àr ekonomiskt försvarbart att köpa.

Tur det det finns alternativ till Apple och det stÄr var och en fritt att köpa eller rata Apples prylar.

• Gilla 2

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
8 minuter sedan, SirKnasen sÀger:

Apple vet hur man tar betalt för prylar. GÀller samtliga av deras prylar. Allt Apple gör Àr överprisat och inget de gör Àr ekonomiskt försvarbart att köpa.

Tur det det finns alternativ till Apple och det stÄr var och en fritt att köpa eller rata Apples prylar.

Du har ju rĂ€tt i princip förstĂ„s. Man Ă€r inte tvungen att anvĂ€nda Apples produkter för att klara sig i informationssamhĂ€llet. ÄndĂ„ finns det ett mervĂ€rde som Apple erbjuder som mĂ„nga anser vara vĂ€rt pengarna. FrĂ„gan Ă€r om det Ă€r ett egentligt mervĂ€rde eller om det bara Ă€r nĂ„got som de/vi upplever.

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Just nu, Alix sÀger:

Du har ju rĂ€tt i princip förstĂ„s. Man Ă€r inte tvungen att anvĂ€nda Apples produkter för att klara sig i informationssamhĂ€llet. ÄndĂ„ finns det ett mervĂ€rde som Apple erbjuder som mĂ„nga anser vara vĂ€rt pengarna. FrĂ„gan Ă€r om det Ă€r ett egentligt mervĂ€rde eller om det bara Ă€r nĂ„got som de/vi upplever.

Tror det handlar mycket om designen, estetik, och Apple-fanboys/girls. 

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
12 minuter sedan, iMarc sÀger:

Du har vÀl en Iphone? Varför?

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Postad (redigerade)
8 minuter sedan, Alix sÀger:

Du har vÀl en Iphone? Varför?

Designen tilltalar mig, likasÄ iOS, kvalitén pÄ telefonen, tycker det finns bÀttre appar Àn till Android, finns hur mycket tillbehör som helst frÄn tredjepart. Tror att iPhone dessutom Àr sÀkrare ur sÀkerhetsynpunkt Àn Android. 

Edit: Vad gÀller Android lurar sÄ har alltid Motorola och Sony stÄtt mig varmt om hjÀrtat tidigare, men nÀr jag sedan fick en iPhone 5C sÄ förÀndrades allt. 

Redigerad av iMarc

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
5 minuter sedan, iMarc sÀger:

Designen tilltalar mig, likasÄ iOS, kvalitén pÄ telefonen, tycker det finns bÀttre appar Àn till Android, finns hur mycket tillbehör som helst frÄn tredjepart. Tror att iPhone dessutom Àr sÀkrare ur sÀkerhetsynpunkt Àn Android. 

Edit: Vad gÀller Android lurar sÄ har alltid Motorola och Sony stÄtt mig varmt om hjÀrtat tidigare, men nÀr jag sedan fick en iPhone 5C sÄ förÀndrades allt. 

Ja, du ser. Liknande förhÄllande gÀller sÀkert Airpods. Varför inte? Synd bara att det verkliga eller upplevda mervÀrdet kostar sÄ pass.

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
1 minut sedan, Alix sÀger:

Ja, du ser. Liknande förhÄllande gÀller sÀkert Airpods. Varför inte? Synd bara att det verkliga eller upplevda mervÀrdet kostar sÄ pass.

Ja sÄ Àr det nog. Men att de var sÄ dyra var lite chockartat, skulle inte förvÄna mig om det finns lika bra lurar frÄn tredjepart för runt 500kr. 

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
6 minuter sedan, iMarc sÀger:

Ja sÄ Àr det nog. Men att de var sÄ dyra var lite chockartat, skulle inte förvÄna mig om det finns lika bra lurar frÄn tredjepart för runt 500kr. 

Det finns en massa sÄdana artiklar pÄ nÀtet: https://www.techradar.com/news/best-true-wireless-earbuds-the-best-airpod-alternatives-around

• Tack 1

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
3 timmar sedan, iMarc sÀger:

och sÄ fÄr man skilja pÄ EarPods och AirPods 

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
3 timmar sedan, Alix sÀger:

Det finns en massa sÄdana artiklar pÄ nÀtet: https://www.techradar.com/news/best-true-wireless-earbuds-the-best-airpod-alternatives-around

https://www.macworld.com/ har en del artiklar om det

• Gilla 1

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Postad (redigerade)
5 timmar sedan, iMarc sÀger:

Fan du Ă€r bra blÄögd iblandÂ đŸ€Ł

Du har ju ingen aning vad dom innehÄller vad dom klarar av.

Redigerad av lappen71

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
4 timmar sedan, iMarc sÀger:

Nej

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
5 timmar sedan, iMarc sÀger:

Det lĂ„ter som du tycker det Ă€r enkelt att bygga ett par sjĂ€lv.  Kanske bygga ett par egna. 🙂

Det Àr rÀtt avancerat med tvÄvÀgs trÄdlös kommunikation, laddning av batterier osv. Visst dom kostar inte 2000:- att tillverka sÄ klart. Man betalar för en funktion. Jag mÄste erkÀnna att sÄ smidigt som dom fungerar,  it just works stÀmmer bra.

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
1 timme sedan, lappen71 sÀger:

Nej

Är du sĂ€ker pĂ„ det?

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Postad (redigerade)
12 minuter sedan, iMarc sÀger:

Är du sĂ€ker pĂ„ det?

100% sÀker.

Jag har avverkat sÀkert 5 olika trÄdlösa hörlurar i prisspannet 350-1000:- som alla har fungerat ok med tanke pÄ priset.

Men dom alla har haft sina brister och den största har alltid varit batteritiden och svÄrigheten att ladda.

Man har alltid varit tvungen att ansluta en kabel till en laddare men med AirPods behövs inte det.

NÀr man intre anvÀnder dom sÄ stoppar man dom i fodralet som agerar bÄder skydd och laddare.

NÀr jag köpte mina sÄ trodde jag inte att dom skulle vara sÄ bra som dom Àr. Det Àr absolut inget hifi ljud utan det Àr i paritet med EarPods. Utan det Àr enkelheten som Àr den stora grejen

Nu har jag inte betalt 2000:- utan dom har kostat 1700-1800:-

Frugan fick sitt par i julklapp och Àr supernöjd.

Redigerad av lappen71
stavar som en kratta
  • Gilla 1

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
2 minuter sedan, lappen71 sÀger:

100% sÀker.

Jag har avverkat sÀkert 5 olika trÄdlösa hörlurar i prisspannet 350-1000:- som alla har fungerat ok med tanke pÄ priset.

Men dom alla har haft sina brister och den största har alltid varit batteritiden och svÄrigheten att ladda.

Man har alltid varit tvungen att anlita en kabel till en laddare men med AirPods behövs inte det.

NÀr man intre anvÀnder dom sÄ stoppar man dom i fodralet som agerar bÄder skydd och laddare.

NÀr jag köpte mina sÄ trodde jag inte att dom skulle vara sÄ bra som dom Àr. Det Àr absolut inget hifi ljud utan det Àr i paritet med EarPods. Utan det Àr enkelheten som Àr den stora grejen

Nu har jag inte betalt 2000:- utan dom har kostat 1700-1800:-

Frugan fick sitt par i julklapp och Àr supernöjd.

Okej. Ja jag fÄr hÄlla mig till mina earpods

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
8 timmar sedan, iMarc sÀger:

De elementen har alltid följt Apples produkter - kanske inte alldeles oförtjÀnt - men att bortse frÄn funktion, design, nytta, anvÀndbarhet (glÀdje), innovation, sÀkerhet osv Àr inte sÀrskilt relevant; lika irrelevant som att mÄla in sej i ett hörn. Som en "kuriositet" kan kanske nÀmnas att branschen samt vissa analytiker beskyllde Apple för att avsiktligt och frÄn början ha dumpat priset pÄ AirPods i syfte att, s a s, strypa eventuell konkurrens innan den ens fanns. Med andra ord, var priset "omöjligt" att konkurrera med. Och vem vill stoppa in billiga batterier in i hörselgÄngarna? Inte jag (och inte du, vÀl?)...puff!

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Vill bara nyansera diskussionen om dyrt eller inte med den hÀr artikeln: 

https://www.nordichardware.se/nyheter/ibm-havdar-att-mac-ar-betydligt-billigare-pc.html

Mac kanske Àr dyrare i inköp, men man tjÀnar in det i lÀngden. Det sÀger i alla fall IBM.

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
11 minuter sedan, Mattis.se sÀger:

Vill bara nyansera diskussionen om dyrt eller inte med den hÀr artikeln: 

https://www.nordichardware.se/nyheter/ibm-havdar-att-mac-ar-betydligt-billigare-pc.html

Mac kanske Àr dyrare i inköp, men man tjÀnar in det i lÀngden. Det sÀger i alla fall IBM.

Jag vet inte om det kan kallas nyans att Apple kan vara billigare nÀr det lanseras i ett jÀttelikt företag. För vem har det betydelse? En medlem hÀr som jobbar i ett stort företag och som tvekar om macen hen fÄr Àr mer ekonomisk för sitt företag Àn om hen hade fÄtt en Windowsburk? :fundersam:

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du mÄste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto pÄ vÄrt forum. Det Àr lÀtt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in hÀr.

Logga in nu