Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Airpods ?


iMarc

Rekommendera Poster

27 minuter sedan, Alix säger:

Jag vet inte om det kan kallas nyans att Apple kan vara billigare när det lanseras i ett jättelikt företag. För vem har det betydelse? En medlem här som jobbar i ett stort företag och som tvekar om macen hen får är mer ekonomisk för sitt företag än om hen hade fått en Windowsburk?

Minskade supportkostnader är väl applicerbara också på en enskild användare?

Och att företaget är stort, med många anställda och datorer, gör väl uppgifterna mer vederhäftiga och mer än ”anekdotisk evidens” ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar
10 minuter sedan, KMN säger:

Minskade supportkostnader är väl applicerbara också på en enskild användare?

Och att företaget är stort, med många anställda och datorer, gör väl uppgifterna mer vederhäftiga och mer än ”anekdotisk evidens” ?

Det där får du själv reda ut, jag är inte din R&D-avdelning. Mina frågor ställdes till en annan medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Alix säger:

Det där får du själv reda ut, jag är inte din R&D-avdelning. Mina frågor ställdes till en annan medlem.

Ojdå!

 

Edit: Men lite roligt ändå att din magsura kommentar markeras som ”Lösning på problemet”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
23 minuter sedan, iMarc säger:

Undrar hur dessa står sig mot Apples egna?

 

https://macskal.se/produkt/bluetooth-soundpods-vit/

 

Med största säkerhet sämre men inte nödvändigt 10ggr sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Med största säkerhet sämre men inte nödvändigt 10ggr sämre.

De verkade vara ren dynga enligt recensioner. 

Men jag såg i ett test ett par lurar som jag inte minns namnet på som var bättre än airpodsen och någon hundring billigare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-02-24 på 20:30, lappen71 säger:

 

100% säker.

Jag har avverkat säkert 5 olika trådlösa hörlurar i prisspannet 350-1000:- som alla har fungerat ok med tanke på priset.

Men dom alla har haft sina brister och den största har alltid varit batteritiden och svårigheten att ladda.

Man har alltid varit tvungen att ansluta en kabel till en laddare men med AirPods behövs inte det.

När man intre använder dom så stoppar man dom i fodralet som agerar båder skydd och laddare.

 

När jag köpte mina så trodde jag inte att dom skulle vara så bra som dom är. Det är absolut inget hifi ljud utan det är i paritet med EarPods. Utan det är enkelheten som är den stora grejen

 

Nu har jag inte betalt 2000:- utan dom har kostat 1700-1800:-

Frugan fick sitt par i julklapp och är supernöjd.

De billigare varianterna du haft minns du vad de hette, och vilken tyckte du var bäst av dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

De billigare varianterna du haft minns du vad de hette, och vilken tyckte du var bäst av dem?

 

Nej jag har slängt allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Nej jag har slängt allihopa.

När du kunde gett dem till mig?? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör JBL inears med sladd som kostade runt 400:- för ett par år sedan.  Bästa lurar jag någonsin haft - Spöar EarPods med hästlängder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, MacHedda säger:

Jag kör JBL inears med sladd som kostade runt 400:- för ett par år sedan.  Bästa lurar jag någonsin haft - Spöar EarPods med hästlängder.

 

Om det är ljudkvalitet man verkligen är ute efter så mycket riktigt köper man inte AirPods. Men nu är inte det deras styrka utan smidigheten,enkelheten,rörligheten,möjligheten att ansluta till en Apple TV när man inte vill störa resten av familjen. 

Har man en gång börjat med trådlösa hörlurar så är det väldigt svårt att gå tillbaka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Om det är ljudkvalitet man verkligen är ute efter så mycket riktigt köper man inte AirPods. Men nu är inte det deras styrka utan smidigheten,enkelheten,rörligheten,möjligheten att ansluta till en Apple TV när man inte vill störa resten av familjen. 

Har man en gång börjat med trådlösa hörlurar så är det väldigt svårt att gå tillbaka. 

För mig som jobbar i en del miljöer med oväsen så är inears ett absolut måste och där håller inte AirPods måttet då de släpper in alldeles för mycket oväsen, annars är jag riktigt sugen på ett par dylika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, MacHedda säger:

För mig som jobbar i en del miljöer med oväsen så är inears ett absolut måste och där håller inte AirPods måttet då de släpper in alldeles för mycket oväsen, annars är jag riktigt sugen på ett par dylika.

 

Jag har mina innanför hörselkåpor för att stänga ute ljud ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Jag har mina innanför hörselkåpor för att stänga ute ljud ?

Nästa gång jag ska flyga, Gud och Greta förbjude, så ska jag ta med hörselkåpor. ? Och ha mina trådbundna öronbaljor under. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Om det är ljudkvalitet man verkligen är ute efter så mycket riktigt köper man inte AirPods. Men nu är inte det deras styrka utan smidigheten,enkelheten,rörligheten,möjligheten att ansluta till en Apple TV när man inte vill störa resten av familjen. 

Har man en gång börjat med trådlösa hörlurar så är det väldigt svårt att gå tillbaka. 

Jaha så nu har de trådbundna bättre ljud än airpods? Hur kommer det sig?

Då är det väl bättre jag använder min fullstorlek ”vanliga lur” som har Bluetooth och extremt bra ljud och bekväma att ha på sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, iMarc säger:

Jaha så nu har de trådbundna bättre ljud än airpods? Hur kommer det sig?

Då är det väl bättre jag använder min fullstorlek ”vanliga lur” som har Bluetooth och extremt bra ljud och bekväma att ha på sig. 

 

Menar du på allvar att du inte förstår att det finns trådbundna hörlurar som har bättre ljud än AirPods???

Skillnaden mellan EarPods och AirPods däremot är marginell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Menar du på allvar att du inte förstår att det finns trådbundna hörlurar som har bättre ljud än AirPods???

Skillnaden mellan EarPods och AirPods däremot är marginell.

 

Ja är skillnaden mellan dem marginell, då är det verkligen inte sunt att köpa de svindyra airpodsen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, iMarc säger:

Ja är skillnaden mellan dem marginell, då är det verkligen inte sunt att köpa de svindyra airpodsen. 

 

Du fattar fortfarande inte ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Du fattar fortfarande inte ???

Jo jag förstår utmärkt. Att betala närmare 2000kr för ett par airpods som inte ljudmässigt skiljer sig mycket från aerpods, bara för att känna friheten utan kabel....

Dessutom kan de trilla ur öronen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Jo jag förstår utmärkt. Att betala närmare 2000kr för ett par airpods som inte ljudmässigt skiljer sig mycket från aerpods, bara för att känna friheten utan kabel....

Dessutom kan de trilla ur öronen. 

 

Nej det gör du inte alls ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nej det gör du inte alls ???

Inte? Då kan jag ju hellre använda dessa som gick på 800kr och har ofantligt mycket bättre ljud än earpodsen och förmodligen vad gäller airpodsen. 

8D045761-20DA-4280-9B46-82ABE1835333.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Inte? Då kan jag ju hellre använda dessa som gick på 800kr och har ofantligt mycket bättre ljud än earpodsen och förmodligen vad gäller airpodsen. 

8D045761-20DA-4280-9B46-82ABE1835333.jpeg

 

Ja dom där ser ju ut att vara väldigt smidiga. Något man verkligen vill använda när man är ute och går eller cyklar. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inser nu att denna tråd är bara en trolltråd ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 

Ja dom där ser ju ut att vara väldigt smidiga. Något man verkligen vill använda när man är ute och går eller cyklar. ???

Jamen det är en vanesak serru och vänsterfärgade är de också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Inser nu att denna tråd är bara en trolltråd ???

Definitivt inte med det rövarpriset airpodsen har. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...