Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa äldre modell MacBook Air


Tuttosinistro

Rekommendera Poster

Tuttosinistro

Har länge varit inne på att köpa en bärbar och siktat in mig på denna:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_apple-macbook-air-13-3-mqd42ks-a-bärbar-dator-1299969.html

 

Tycker det är ett lagom pris/steg för det jag ska använda den till.

Men, skulle vilja diskutera det där med hållbarheten. Den har ju ett par år på nacken och den svåra frågan är ju hur länge man kan tänka sig att den håller.

Pratade med en för övrigt väldigt bra säljare där han trodde 3-5 år sen stödjer den inte fler OS etc.

Nästa steg upp är ju Pro för 4000:- och det tycker jag är lite väl för just mitt användningsområde.

 

Hur skulle ni resonera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bra dator till bra pris om du får 256 GB SSD. Air är ett trevligt format och den är väldigt bärbar. Den har också Apples suupersnabba hårddisk som gör den pigg som en ekorre! :hihihi:

...

Jag kör fortfarande min 11" Air från 2011 utan problem. Kör till vardags min iMac 21" från 2013 och den går som tåget. Det beror ju alldeles på vad man ska göra med datorn. Ska du surfa och spela musik så fungerar det lääänge. Ska du spela de nyaste spelen fungerar det inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

Resonerat lite så också. Har en Mini från 2012 som fortfarande tar emot senaste OS. Men den är inte snabb...

Kräver inget i prestandan på det sättet, mer att man inte vill bli begränsad för snabbt med att man bara kan köra gamla/äldre versioner av saker och ting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...