Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var är alla mina bilder?


LLEEOO

Rekommendera Poster

I min IPhone finns bevisligen drygt 600 bilder just nu. I ICloud finns bara ca 200 stycken. När jag försöker ladda ned bilderna från IPhone till IPad (eller för den delen PC) följer det bara med 185 bilder. Var är de andra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du optimerad lagring påslagen är det inte säkert att originalbilderna ligger i telefonen. De kan vara komprimerade små kopior av originalen som är uppladdade till iCloud.

Men något är uppenbart tokigt om bara 200 bilder har laddats upp till iCloud.

Kontrollera att utrymme finns i iCloud, att telefonen är uppkopplad till WiFi och laddaren är ansluten till telefonen för att bildsynkningen ska fungera automatiskt med iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det, nu börjar jag tro att Du är något på spåren.

När jag går in i ICloud från min PC (ja, jag har en sådan också) hittar jag alla (drygt 600) bilderna.

Nu väntar nästa utmaning. Apple verkar vilja hålla fast i mina bilder, så att jag inte praktiskt kan ladda ned back-up i Windows-miljö.

För att ladda ner bilderna måste jag använda "Ctrl"-tangenten och då kan jag bara märka en bild i taget. Många tryck för hela katalogen. Har Du något knep att dela med Dig av?☺️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, LLEEOO säger:

Tack för det, nu börjar jag tro att Du är något på spåren.

När jag går in i ICloud från min PC (ja, jag har en sådan också) hittar jag alla (drygt 600) bilderna.

Nu väntar nästa utmaning. Apple verkar vilja hålla fast i mina bilder, så att jag inte praktiskt kan ladda ned back-up i Windows-miljö.

För att ladda ner bilderna måste jag använda "Ctrl"-tangenten och då kan jag bara märka en bild i taget. Många tryck för hela katalogen. Har Du något knep att dela med Dig av?☺️

Ctrl-A? Vilken mjukvara använder du i PC:n för att komma åt iCloud? Det är annars inte meningen att vi ska ladda ner hela enorma iCloud som minimerar behovet av stora hårddiskar till Mac/iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag har appen ICloud för Windows installerat

2. Normala klick för en PC-användare är Ctrl+vänsterklick för enstaka bilder; Shift+vänsterklick för hela sektioner eller valfria större bildsamlingar. Så ser det inte ut i Apple-världen

3. Mitt stora problem i Apple-miljön är just detta "det är inte meningen att jag skall kunna hantera bilder/filer som jag själv behagar" Därför vill jag ha mina bilder där jag kan redigera med bra redigeringsprogram och printa ut via det medium jag själv önskar. (vilket också är ett problem i Apple-miljön)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, LLEEOO säger:

1. Jag har appen ICloud för Windows installerat

2. Normala klick för en PC-användare är Ctrl+vänsterklick för enstaka bilder; Shift+vänsterklick för hela sektioner eller valfria större bildsamlingar. Så ser det inte ut i Apple-världen

3. Mitt stora problem i Apple-miljön är just detta "det är inte meningen att jag skall kunna hantera bilder/filer som jag själv behagar" Därför vill jag ha mina bilder där jag kan redigera med bra redigeringsprogram och printa ut via det medium jag själv önskar. (vilket också är ett problem i Apple-miljön)

Jag använder Google foton på min Iphone. Det blir mycket enklare även för mig som har Mac. Jag går in i appen i Iphone eller ett webbläsarfönster på macen eller en annan PC och kan dela och redigera fritt till alla oavsett vilken hårdvara de har (och det har folk, även min familj!). Kommer alla inklusive en själv att enbart hålla sig till Appleprylar funkar Apples ekosystem alldeles utmärkt. Om inte, så får man problem. Dessutom passar Googles prisplan mig bättre eftersom de erbjuder 100 GB för 19 kronor i månaden eller 199 kronor per år (det senare har jag och behöver inte mer på länge än, om någonsin).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...