Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Clean My Mac X: Rensningsprogram som är sämst när det gäller


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Hur ofta hittas skadeprogram då? För virusrisken är ju stort sett lika med noll, Mac OS X är ju riktigt byggd till skillnad från skiten som tvingats på oss på aningslösa skolor och företag. :skrattaat:

Jag vågar slå vad om att usel malware scanning och radering är en så kallad "moot point", nu när vi så flitigt använder oss av svengelska. Eller "irrelevant" för att fortsätta med engelskan. :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade cleanmymac förr men nu använder jag bara OnyX för att rensa med och Malwarebytes för att söka malware med nån gång i månaden. Och båda är gratis. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, e-snobben säger:

Har CleanMyMac någonsin varit ett program i huvudsak för malware förrän möjligen version X?

 

Är man rädd för malware ska man väl använda ett program som i första hand är anpassat för det. Det skulle då jag göra i alla fall.

Hur så? Nu lovar programmet fixa sådant men det gör det inte. Det ska recenseras utifrån det. Att vi kan veta annat är irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, e-snobben säger:

Jag tycker bara inte att rubriken "sämst när det gäller" stämmer så bra om man bara ser till en enda funktion i programmet.

Allt som programmet gör är i princip meningslöst, möjligtvis om man inte är kort om utrymme, i övrigt är det bara ägnat åt att ge användaren en känsla av kontroll (à la Windows). Rensa skadlig programkod hade dock varit till nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, e-snobben säger:

Där är jag av en annan åsikt.

Jag tycker inte att du ska korta av citat så att de framstår som överdrivet kategoriska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...