Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Air 13" mid 2012 i behov av nytt batteri. Var hittar man det till vettiga pengar 2019?


daspunner

Rekommendera Poster

Tja!

 

Har ju hittat flera ställen men jag har ju ingen erfarenhet av vilka ställen som faktiskt är tillförlitliga o som säljer bra produkter, har aldrig behövt byta batteri på en Mac tidigare. Självklart kan jag ju välja o vända mej till Apple men de är så jäkla dyra och jag tror det borde finnas folk här som vet minst lika bra ställen.

 

/D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bytt åtskilliga batterier och kan direkt säga att egentligen är det bara Apples egna som håller måttet. Det svider i plånboken men du har ett batteri som du kan lita på längden. Även om det kan tänkas finnas ett piratbatteri som håller måttet så ska du hitta det i en uppsjö av kassa batterier. En vild chansning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-02-18 på 19:21, daspunner säger:

Har ju hittat flera ställen men jag har ju ingen erfarenhet av vilka ställen som faktiskt är tillförlitliga o som säljer bra produkter, har aldrig behövt byta batteri på en Mac tidigare. Självklart kan jag ju välja o vända mej till Apple men de är så jäkla dyra och jag tror det borde finnas folk här som vet minst lika bra ställen.

Förstår dilemmat, varit där. Även Apples superhemliga "original" tillverkas i Kina, så teknologin finn där (men hos vem?). Jag chansade på ett https://www.mytrendyphone.se/shop/macbook-pro-17-otb-batteri-8600mah-226558p.html till allra sista modellen av MBP 17" late 2011. Två passande verktyg följde med utan extra kostnad. Förutom tryckta texten på batteriet kunde jag inte hitta minsta skillnad mot originalet. Var du bara noga med att välja rätt batterimodell https://www.mytrendyphone.se/shop/macbook-air-13-216825p.html och mycket noga med att följa instruktionerna i slutet på instruktionsvideon "How to Replace the Battery in a 13-inch MacBook Air mid 2012 (Updated)" som handlar om kalibrering (sök på You Tube). Mitt batteri är mer än 100-procentigt ;) (än så länge).

BatHe2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...