Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt har kraschat, Mail, nyckelring och iCloud


baconatte
 Share

Rekommendera Poster

Idag tappade min mac mini koncepterna. Det började med att det var problem med  icloud och mail fortsatte med att appleid plötsligt var fel trots att jag uppdaterat det. Sedan rök mailen och som slutkläm detta som låser datorn. Jag har nollat nyckelringen men de kommer igen trots ett par säkra starter. 

Är det dags att omskola datorn till båtsänke? Eller har ngn ide om hur man hittar lösenordet till sin nyckelring el dyl. och får bort dessa. 

E2F7A7F3-7CB1-40E6-90CD-04FB9A9ECBE0.jpeg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerade rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att få bort dessa? De blockerar ju datorn. Inte heller syns det ngn nyckelringsreparerare i menyn för nyckelring. Kanske det blir båtsänke ändå?

A8DA73C8-8F8C-48A6-B693-9CD1F4F408A6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Rädda dina filer och gör ett nytt adminkonto med inloggning et cetera. Ta sedan bort det gamla.

 

2 minuter sedan, baconatte säger:

Hur gör man för att få bort dessa? De blockerar ju datorn. Inte heller syns det ngn nyckelringsreparerare i menyn för nyckelring. Kanske det blir båtsänke ändå?

A8DA73C8-8F8C-48A6-B693-9CD1F4F408A6.jpeg

Hur gör man då å

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man gör? Förslagsvis trycker på dialogrutorna och gör som det står.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är här som det strular. Popupfönstren godtar inte några lösenord . Jag har nollställt nyckelringen via min inloggningskod till datorn. Men den godtas inte av dessa istället snurrar pizzahjulet för fullt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av mac OS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, baconatte säger:

 

Hur gör man då å

Klicka på avbryt, senare eller dylikt tills rutor inte kommer fram längre. Går sedan till systeminställningar och skapa ett nytt administrationskonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, baconatte säger:

Har nu gjort detta .vad sedan?

Logga ut från ditt nuvarande konto och logga in på ditt nya administrationskonto. Logga in på Icloud, App store et c. Återskapa dina filer. Behåll ditt gamla konto så länge du vet att du inte behöver återskapa någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort hela nyckelringsmappen brukar lösa det där problemet.

Hittas om du klickar en gång på skrivbordet.

Håll sen inne alt-tangenten och tryck på "Gå" i listen överst på skärmen.

Klicka på Bibliotek

Leta upp mappen Keychains och radera den

Starta om datorn.

Förhoppningsvis kan du synka tillbaka din nyckelring från iCloud, om inte åker du på att mata in lösenord på nytt till dina tjänster

Redigerad av SirKnasen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, baconatte säger:

Hur återskapar man. Time mashine?

Hur sparade du dina filer? Om du lade dem på en extern hårddisk kan du använda Flyttassistent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nyckelringen är besvärlig.

Varför måste man hantera den när man till exempel skall in på Google Earth?!?!? - jag har inget konto att logga in till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Glenne säger:

Nyckelringen är besvärlig.

Varför måste man hantera den när man till exempel skall in på Google Earth?!?!? - jag har inget konto att logga in till!!!

Screenshot tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...