Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dator loggar ut mig när jag inte vill


kenla

Rekommendera Poster

Min MacBook Air late 2011 loggar ut mig som användare trots att det är inställt på att både skärm och dator aldrig ska stängas av. Det är ett stort problem just nu eftersom jag vill konvertera en stor 4K-video från Mov till ProRes 422. Ja, jag vet att datorn inte är så bra på 4K-video men det är det jag har att tillgå just nu och hela operationen tar ca 12 timmar. Jag har inga skärmsläckare aktiverade. Datorn brukar köra drygt en timma innan den loggar ut mig som användare och då är allt konverteringsarbete som inte är klart raderat och man får börja om på nytt. Tänker att det kan finnas någon applikation som orsakar problemet om inställningar i Systeminställningar är OK men jag vet inte hur jag ska hitta vilken applikation som är problemet. Jag kan hålla liv i datorn genom att röra muspekaren eller klicka med musen men det är ohållbart att vakta datorn och göra det i 12 timmar.

 

Ska försöka med felsäkert läge för att se om det kan hålla datorn vid liv tills jag är färdig med konverteringen. Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Är rutan ikryssad som dumpen visar? Systeminställningar > Säkerhet och integritet > Avancerat.

 

dump.png.3585654959f1e360e64be2778b6ea8e8.png

Ja detta var problemet. Tack för hjälpen, jag är evigt tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...