Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Spåra mig inte" försvinner från Safari – fungerar för dåligt


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Var inte det här Creg fick en massa applåder på i Keynoten

 

8D711AB9-BB42-4A88-8E33-CB56C496FD14.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte för ett ögonblick på funktionen ens när den infördes. Snarare ett sätt att motverka att folk installerar innehållsblockerare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Jag trodde inte för ett ögonblick på funktionen ens när den infördes. Snarare ett sätt att motverka att folk installerar innehållsblockerare. 

 

Apple upptäckte väl att det inte var så enkelt att skapa en innehållsblockerare så istället för att luras tas det bort.

 

Vad skulle Apple tjäna på att inte användarna inte  blockerar annonser?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Apple upptäckte väl att det inte var så enkelt att skapa en innehållsblockerare så istället för att luras tas det bort.

 

Vad skulle Apple tjäna på att inte användarna inte  blockerar annonser?

 

Det handlar inte specifikt om Apple. Do Not Track blev aldrig ens en del av W3C-standarden men finns i alla större webbläsare. DNT är nu officiellt skrotad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Alix säger:

Jag trodde inte för ett ögonblick på funktionen ens när den infördes. Snarare ett sätt att motverka att folk installerar innehållsblockerare. 

Det specifika otyget blir vi nog aldrig av med. Apple har ju fler viktiga kunder än oss, vanligt folk. Tidningsfolk tillexempel är väl inte alls lika intresserade av eller glada åt funktioner i webbläsare som blockerar, tar bort en hel del av deras inkomster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra funktionen, ”Förhindra spårning mellan webbplatser”, tycks dock fungera. Det blev jag varse då jag försökte kommentera artiklar på dn.se med funktionen aktiverad.

Men det är kanske ett helt annat upplägg där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...