MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ibstrup

Appfönster lever sina eget liv...!? Mission Impossible

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

Har stött på ett extremt irriterande problem. Som jag hoppas kunna få hjälp med. 

När jag arbetar i flera Spaces-fönster (antar jag att det heter, alltså när man lägger till fler skrivbord och har exempelvis Pages i ett separat fönster i helskärm) så sker något konstigt när jag går FRÅN det nya skrivbordet (Pages i helskärm) TILLBAKA till huvudskrivbordet, där jag har fler appar igång i flera fönster. 

Det som händer är att, om jag exempelvis lämnar Safari öppet på huvudskrivbordet men har andra appar igång "bakom", så dyker andra appar upp FRAMFÖR Safari när jag återvänder till huvudskrivbordet automatiskt utan att jag rör något. Alltså går jag från Pages i helskärm "till höger", tillbaka till skrivbordet där jag hade något igång på Safari, och då dyker plötsligt Messenger eller Spotify upp FRAMFÖR Safari. Så till vida jag inte minimerar Messenger eller Spotify-fönstren, men det orkar man ju inte göra hela tiden, och det har ju funkat utan anmärkning förut. Det verkar bara vara Safari som hamnar bakom alla andra appar, för övrigt. 

Håller på att mista förståndet över detta. 

Har ominstallerat OS, raderat och återställt skivan, samt följt diverse forumråd online om hur man kan reboot:a MissionControl/Dock (exempelvis ta bort plist-filer från Finder osv, "tvångsavsluta" Dock genom Terminal, m.m.). Ingenting funkar.

Vad är det som händer!? Vad ska jag göra!?

Redigerad av ibstrup
kosmetisk
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska tilläggas att samma skit händer när jag byter fönster på samma skrivbord. Alltså, jag öppnar Mission control med tre fingrar upp, byter fönster till Safari, varpå annat fönster hamnar framför direkt. 

Är det verkligen ingen som har ett bud på vad det kan vara som är fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu