Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

John Gruber: Apple säljer Homepod med förlust


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Apple's vinstmarginaler har gett mig som konsument en dålig smak i munnen de senaste åren.

Nu kanske det är köpläge på en Homepod och en ny Apple TV – just for the heck of it…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, KMN säger:

Apple's vinstmarginaler har gett mig som konsument en dålig smak i munnen de senaste åren.

Nu kanske det är köpläge på en Homepod och en ny Apple TV – just for the heck of it…

Kanske är denne Gruber avlönad av Apple för att få fart på försäljningen? För vem vill gå miste om en god affär? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Kanske är denne Gruber avlönad av Apple för att få fart på försäljningen? För vem vill gå miste om en god affär? :D 

Inte omöjligt. Även en paranoiker kan vara förföljd, som jag brukar säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är såklart att Apples marknadsandel av smart speakers ligger långt efter Google och Amazons:

 

smart-speaker-installed-base-sept-2018-0

 

Jag ger homepod max ett år till, sedan försvinner den lite diskret och Apple tvingas öppna upp sin musiktjänst även mot Google, som de nyligen gjort med Amazon.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Erik1900 säger:

Anledningen är såklart att Apples marknadsandel av smart speakers ligger långt efter Google och Amazons:

 

smart-speaker-installed-base-sept-2018-0

 

Jag ger homepod max ett år till, sedan försvinner den lite diskret och Apple tvingas öppna upp sin musiktjänst även mot Google, som de nyligen gjort med Amazon.  

 

Jag sätter emot 1000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-02-06 på 20:48, lappen71 säger:

 

Jag sätter emot 1000:-

 

Haha, ja det är väl inte så mycket att slå vad om. Homepod startar på 349 dollar, billigaste smart speaker från Amazon och Google startar på 24 dollar. Apple har förlorat  redan från start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Erik1900 säger:

 

Haha, ja det är väl inte så mycket att slå vad om. Homepod startar på 349 dollar, billigaste smart speaker från Amazon och Google startar på 24 dollar. Apple har förlorat  redan från start.

Äger du någon produkt av Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Erik1900 säger:

 

>snip<

Äger du någon produkt av Apple?  

Anledningen att jag frågar är att du har bara gjort få inlägg och därför kan du misstänkas vara en person som bara är ute efter att racka ner på Apple och deras produkter och de som använder dem. Sådana personer finns och dyker upp emellanåt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städat bort påhopp. Sluta med sådant!

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-02-08 på 04:33, Erik1900 säger:

 

Haha, ja det är väl inte så mycket att slå vad om. Homepod startar på 349 dollar, billigaste smart speaker från Amazon och Google startar på 24 dollar. Apple har förlorat  redan från start.

 

Ska vi slå vad om 1000:- att vid den här tiden om ett år finns den till försäljning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...