Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kvitto app - test/rekommendation?


mpower

Rekommendera Poster

Hade tänkt modernisera, effektivisera m.m vardagslivet lite mer med att börja scanna, göra alla kvitton digitala. 

 

Har förstått att det finns en mängd appar, vissa helt gratis och andra inte. Vad använder ni själva eller vad rekommenderar ni?

 

Mina önskemål till att börja med är att man kan komma åt samma kvitton på flera enheter, att det är enkelt att använda och att organisera - gärna möjlighet att tagga och även att använda på datorn.

 

Bra tips och/eller förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ta bild av kvittot med iPhone och så hamnar det i iCloud bildbibliotek. Sen lägger du kvittot i verifikationerna i ditt bokföringsprogram, iOrdning har möjlighet att koppla en bild till varje verifikation, så då kan man bokföra kvittot tillsammans med en bild på kvittot. Så gör jag. 

Kvittona kan man lägga i ett album i Bilder så de sparas på samma ställe. Ett kvitto-album för varje år eller för olika tjänster. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skapar du en mapp i Dropbox och har kvittona där.

Har börjat scanna in vår förenings kvitton, lättare än att börja leta fram i pärmar. 

 

Har bokföringen och kvitto i samma mapp, en mapp för varje år. 

 

Vet inte hur juridiken ställer sig till att man sparar kvitton digitalt och papperskopior eldas upp. 

Man får ju allt mer kvitton via datorn, och jag anser det vara slöseri att slösa bläck o papper på utskrifter

 

Naturligtvis måste se till att ha backuper, flera! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, visst kan detta vara bra alternativ. Får se hur jag gör. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...