wacicu Postad 1 februari, 2019 Share Postad 1 februari, 2019 Hej. jag har två iPhone 6 med IOS 12.1.3 samt en MacBook Pro 15” (tidigt 2011) med OS 10.12.6 (Sierra). iTunes senaste versionen som går på datorn (tror jag). Min första iPhone, 1, går bra att ansluta till iTunes både via WiFi och USB-kabel, men inte den andra (2). När jag ansluter den (2) med usb-kabel (original) så frågade datorn första gången, om jag ville lita på den och jag bekräftade det i både dator och telefon. Nästa steg är följande: Telefon 1 syns på iTunes men inte telefon 2, syns ej via WiFi eller usb-kabel. Har försökt med båda usb-portarna på datorn, försökt med olika kablar. Har läst igenom de råd som finns via supporten, startat om både dator och telefoner. Stängt av WiFi på aktuella enheter, startat om den, laddat ned senaste versioner av det som går. Får ändå ingen kontakt med telefon två! Någon som vet vad jag ska göra härnäst? Jag vill ladda in musik från datorn (iTunes) på telefon 2. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 2 februari, 2019 Share Postad 2 februari, 2019 Syns båda iPhones på www.icloud.com? Hur ser det ut på ditt konto i iTunes? Det kan vara så att du behöver auktorisera den som inte syns i datorn. Kanske du har använt alla auktoriseringar och att du behöver ta bort oanvända enheter så att du kan auktorisera den som nu inte syns. https://support.apple.com/sv-se/HT204074 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wacicu Postad 4 februari, 2019 Författare Share Postad 4 februari, 2019 Tack för svar. Glömde berätta att iPhone 1 är min och kopplad till mitt Appple-id, iPhone 2 är en annans familjemedlem med eget Apple-id och ingår i min famoljekoppling vad gäller inköp o liknande. Personen har ingen egen dator med eget iTunes. Vi använder samma dator utan egna konton. Har dock varsin iPad, varav min är kopplad till iTunes. Till iTunes är alltså en iPad och en iPhone kopplad samt en dator(den aktuella). Tidigare har jag kunnat använda den andra familjemedlemmens iPhone och lagt över musik till den. Det var en annan iPhone (företagstelegon) och i ett tidigare OS och IOS . Problemet dök upp nu efter nyår med en ”ny” (begagnad) privatägd iPhone. Telefonen är kontrollerad och raderad av firman jag köpte telefonen av. (Returhuset). Det enda (hittills) som inte fungerar är att ansluta till iTunes. När du frågar om båda telefonerna finns på iCloud, menar du då om de syns i Hitta min iPhone? Det gör de. Alla enheter syns dör. Men kan inte se iPhone 2 på iTunes. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.