Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem vid installation av MacOS


Simpan2k

Rekommendera Poster

Någon som kan tolka följande felrapport jag får vid installation av MacOS? (se TXT-fil nederst)

 

Installationen har misslyckats två gånger nu. Jag kan förvisso återställa och köra installationen över nätet med framgång men då blir delar av systemmenyerna på engelska och det verkar mysko. Det började med att jag lämnade in min MacBook 12" -15 inne på garantireparation pga felande tangentbord och batteri. Efter återlämning så verkade allt fungera bra. Jag blåste disken, startade återställningsprogrammet via nätet och återställde därefter TM-backup (High Sierra). Det gick bra. Gjorde en säkerhetsuppdatering. Nästa morgon när jag öppnar datorn har den utan att jag bett om det startat en installation av MacOS - men där installationen har stannat och felloggen visas.

 

Jag gör därför om proceduren och blåser disken och återställer från TM, noterar att nu att det ligger ett installationspaket av Mojave i programmappen. Tänker att det har blivit fel på den på något sätt och tar därför bort den. Startar om och allt fungerar som det ska. Stänger av datorn. När jag kommer en från jobbet och startar datorn får jag upp samma fellogg igen. WTF!?! Har ju inte ens bett om att göra någon installation och har inte heller automatiska uppdateringar påslaget ?...

 

Denna gång blåser jag inte disken utan väljer att installera om MacOS Mojave. Det fungerar men systemmenyerna blir delvis på svenska, delvis på engelska! Mycket märkligt!

 

Nu kör jag en tredje variant. Har blåst disken och installerar Mojave direkt för att återställa filer från TM efteråt.

 

 

 

Installationslogg 31-Jan-2019.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...