Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej föra över bilder från Mac till extern hårddisk


Elinav

Rekommendera Poster

Hej, 

jag är delvis nybörjare på Mac. Jag har dock alltid kunnat föra över bilder från IPhoto till min externa hårddisk. Nu uppdaterade jag min Mac till sierra, då iPhoto försvann och ersattes med bilder. Men nu kan jag inte dra över bilder till min hårddisk som jag kunnat innan? Varför? Vad gör jag för fel eller vad behöver jag göra för att det skall fungera? 

 

Tack! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det samma externa hårddisk?

 

Kollat på "Exportera" i Arkiv-menyn i Bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är samma hårddisk och har ju alla bilder sen tidigare på den, då jag överfört från iPhoto. Så den ska ju funka med Mac (vilket den alltid gjort). Men sen började datorn krångla och jag uppdaterade den och i samband med det uppdaterades iPhoto till Appen bilder. Så nu kan jag inte få över några bilder alls till hårddisken. 

 

Jag har även testat att exportera ja, men det fungerar tyvärr inte heller.... ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Elinav säger:

 

 

Jag har även testat att exportera ja, men det fungerar tyvärr inte heller.... ? 

Varför inte? Vad händer? Vad händer inte? Vad står det i felmeddelandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Telly82 säger:

Varför inte? Vad händer? Vad händer inte? Vad står det i felmeddelandet?

Jag klickar på exportera, sedan väljer jag hårddisken i raden till vänster i vanlig ordning. Då får jag upp” exporten är klar med fel” ” kunde inte skriva fil till målplats” 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i Finder tar en annan fil, vilken som helst, och kopierar till samma disk, funkar det? (Detta för att utesluta att det är något fel i "Bilder".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser