Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Comhem är på väg att sluta med stöd för Mail. Hur byter man mailadress hos Apple ?


boevil

Rekommendera Poster

Comhem kommer att sluta med Mail.

För min gamle väns änka är det bråttom, eftersom hennes Mail försvinner imorgon.

Hur byter hon mailaddress hos Apple, dvs för Apple-ID.

vi andra har väl några månader på oss.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använda Apple-ID-kontosidan

  1. Gå till appleid.apple.com/se och logga in. 
  2. Klicka på Redigera i avsnittet Konto. 
  3. Klicka på Redigera Apple-ID under Apple-ID.
  4. Ange det Apple-ID som du vill använda.
  5. Klicka på Fortsätt. 

    Efter att ny e-post har angetts för Apple ID så kommer ett verifieringsmejl att skickas till den nya adressen, och då är det viktigt att man följer instruktionerna i det. 
  6.  
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Använda Apple-ID-kontosidan

  1. Gå till appleid.apple.com/se och logga in. 
  2. Klicka på Redigera i avsnittet Konto. 
  3. Klicka på Redigera Apple-ID under Apple-ID.
  4. Ange det Apple-ID som du vill använda.
  5. Klicka på Fortsätt. 

    Efter att ny e-post har angetts för Apple ID så kommer ett verifieringsmejl att skickas till den nya adressen, och då är det viktigt att man följer instruktionerna i det. 
  6.  

 

Tack för ditt svar.

Med hjälp av dina punkter lyckades hon på egen hand ändra sin mail.

 

Är det nå'n mer som har hört talas om att Comhem slutar med mail? 

När min vän skulle ta bort makens mailadress fick hon inte förnya sin, p.g.a att de skulle sluta med mail, enl. supporten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis pratat med Comhems kundtjänst. Dom kommer att sluta med mail helt och hållet!! Detta innebär att många får söka sig till andra adresser. Tycker det är skandal att dom bara slutar så där!!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Peter 99 säger:

Har precis pratat med Comhems kundtjänst. Dom kommer att sluta med mail helt och hållet!! Detta innebär att många får söka sig till andra adresser. Tycker det är skandal att dom bara slutar så där!!?

Ok då är det så.?

som du säger, skandal.

Det blir massa extraarbete när man måste underrätta alla mailkontakter om byte. Och allt annat som är kopplat till mailkontot.  

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Peter 99 säger:

Har precis pratat med Comhems kundtjänst. Dom kommer att sluta med mail helt och hållet!! Detta innebär att många får söka sig till andra adresser. Tycker det är skandal att dom bara slutar så där!!?

Är det säkert att det inte bara är hemsidorna som upphör?

Har du en länk till ComHems hemsida som bekräftelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Telly 82. Jag har fått meddelande om att möjligheten att ha hemsidor via ComHem upphör, ingenting annat.

 

Vad menar ni som skriver att ComHem kommer att sluta med Mail (Mail med stort M)? Kommer supporten för Apple-programmet Mail att upphöra? Eller menar ni att alla adresser som heter @comhem.se kommer att upphöra? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Hetlund säger:

Jag håller med Telly 82. Jag har fått meddelande om att möjligheten att ha hemsidor via ComHem upphör, ingenting annat.

 

Vad menar ni som skriver att ComHem kommer att sluta med Mail (Mail med stort M)? Kommer supporten för Apple-programmet Mail att upphöra? Eller menar ni att alla adresser som heter @comhem.se kommer att upphöra? 

Som jag fattar det kommer man inte längre kunna ha en ComHem- mailadress.

Jag har ingen direktinformation från ComHem, men som jag skrev:

Citat

 

När min vän skulle ändra sitt abbonemang hos ComHem, bl.a ta bort sin avlidne makes Mail. Sa supporten att hon inte kunde förnya sin egna Mailadress, eftersom de skulle sluta med Mail.


 

Jag vet inte om hon har missförstått eller pratat med en okunnig person på supporten eller…

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Comhem upphör med hemsidor så innebär det väl att man inte längre kan ha en mejl på sin webbsida, att man inte kan ha en mejl på sitt eget domännamn via Comhem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, boevil säger:

Jag har ingen direktinformation från ComHem

Ryktesspridning! :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Comhemkund sedan många år fick jag ett mejl från dem  för ett halvår sedan där man meddelade att dom upphör med mejlverksamheten, så inga nya mejladresser kan  fås genom Comhem. Dom hänvisade till GMail som jag nu har som fungerar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag direktinformation: ("typ" citat)

Citat

 

Mail säljstoppades i augusti 2018.

Kommer at avvecklas i september 2019.

Supporten vet inte när kunderna kommer att informeras.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Balder78 säger:

Som Comhemkund sedan många år fick jag ett mejl från dem  för ett halvår sedan där man meddelade att dom upphör med mejlverksamheten, så inga nya mejladresser kan  fås genom Comhem. Dom hänvisade till GMail som jag nu har som fungerar perfekt.

Du verkar vara en av det fåtal som läst (fått?) mailet från ComHem.

 

Kanske borde ComHem skicka nya informationsmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, boevil säger:

Du verkar vara en av det fåtal som läst (fått?) mailet från ComHem.

 

Kanske borde ComHem skicka nya informationsmail?

Jag tror inte Comhem skickar mejlmeddelanden till några få, utan dom gjorde ett massutsskick till samtliga kunder med mejladresser från Comhem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...